شناسهٔ خبر: 67829111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آزادی ۶ اسیر فلسطینی با وضعیت وخیم از زندان‌های رژیم صهیونیستی

ایرنا

منابع خبری از آزادی ۶ اسیر نوار غزه از زندان‌های رژیم صهیونیستی و انتقال آن‌ها به بیمارستان شهداء الأقصی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه المنار، ۶ اسیر فلسطینی از جمله ۲ زن امروز (پنجشنبه) پس از آزادی از زندان به بیمارستان شهداء الأقصی در دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه منتقل شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که اسرای آزاد شده که تحت شکنجه قرار گرفته‌اند با وضعیت وخیمی به بیمارستان منتقل شده‌ و در حال درمان هستند.

این اسرا از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به اسارت درآمده‌ بودند.

«محمد اللوح» یکی از اسرای آزاده که ۳۰ روز در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است، گفت که در زندان تحت شدیدترین شکنجه‌ها و شوک الکتریکی قرار گرفته است.

وی افزود که نیروهای اشغالگر اسرا را با چشمان و دستان بسته ساعت‌های طولانی در یکجا نگه می‌داشتند و حتی اجازه نمی‌دادند اسرا سرهایشان را بلند کنند و اسرا را در اتاق‌ها کوچک و تنگ بدون هیچ امکاناتی نگهداری می‌کردند.

«محمد ابوشعر» دیگر اسیر آزاده نیز می‌گوید که در دوره اسارت چندین بار با شوک الکتریکی شکنجه شده و علاوه بر آن مورد ضرب و شتم و محرومیت از خواب قرار گرفته است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که هم اکنون بیش از ۱۰۰ اسیر بیمار و مجروح بدون مداوا در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی در اسارت هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه نیز اعلام کرد که رژیم اشغالگر در برخورد با اسرا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

رژیم اسرائیل پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز جنگ در نوار غزه که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، به اهداف خود نرسیده است.

نظر شما