شناسهٔ خبر: 67828804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

دمای مناطق گرمسیری خراسان رضوی به ۴۵ درجه می رسد

زهرا نیکدل

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه  هفته آینده، حداکثر دمای روزانه در مناطق گرمسیر استان ۴۵ و در مشهد نیز به ۴۰ درجه خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

زهرا مبشری‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اعلام هشدار زرد هواشناسی  اظهار کرد: در هشدار سطح زرد، شماره ۲۰ که در تاریخ ۳ مرداد ماه اعلام شده،  با توجه به افزایش دمای هوا، ماندگاری هوای گرم در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده در سطح استان رخ می‌دهد.

وی در رابطه با حداکثر دمای روزانه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده گفت: حداکثر دمای روزانه در مناطق گرمسیر استان ۴۵ درجه  خواهد رسید، همچنین دمای هوا در مشهد نیز ۴۰ درجه پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به وزش باد در استان بیان کرد: از امروز تا روز یکشنبه افزایش سرعت وزش باد گاهی شدید، همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت و انتقال ذرات گردوغبار به نواحی مرکزی پیش‌بینی می‌شود. 

در آخرین هشدار صادر شده از هواشناسی خراسان رضوی،، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از روز جمعه ۵ مرداد ماه  با استقرار جریانات گرم بر روی استان انتظار می‌رود ضمن افزایش دما، شاهد ماندگاری هوای گرم تا دوشنبه هفته آینده باشیم.

در این اطلاعیه ضمن توصیه به تمهیدات لازم در خصوص مدیریت منابع انرژی، بر خودداری از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز به ویژه ساعات ظهر و عصر تأکید شده است.

انتهای پیام

نظر شما