شناسهٔ خبر: 67828612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

واگذاری مدرسه‌ای در بام‌وصفی‌آباد به نیروی انتظامی/ دانش‌آموزان بلاتکلیف شدند

به گفته‌ مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی مدرسه‌ای بدون هماهنگی این دستگاه در بام‌وصفی‌آباد به نیروی انتظامی واگذار شده است در حالی که آموزش‌وپرورش به این فضای آموزشی نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، کمبود فضای آموزشی و شلوغی بیش از حد کلاس‌های درس همواره یکی از معضلات و چالش‌های پیش‌روی معلمان و دانش‌آموزان خراسان شمالی برای امر تربیت بوده است.

استان خراسان‌شمالی با میانگین فضای ۵.۷۲ مترمربع رتبه هفدهم کشور را به لحاظ میزان فضای آموزشی دارد و تا رسیدن به حالت مطلوب نیازمند تلاش و پیگیری‌های مستمر برای تحقق این مهم است.

در خراسان‌شمالی به علت کمبود فضای آموزشی، ۳۷۰ مدرسه دو نوبته وجود دارد که بیشتر این مدارس در مقطع ابتدایی هستند و مشکلات فراوانی را از نظر کیفیت فرایند آموزش برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

کاهش یادگیری، به وجود آمدن ترافیک در خیابان‌های منتهی به مدرسه، تهدید سلامت دانش‌آموزان و ازدحام حین ورود و خروج از مصائب و مشکلات مدارس دو شیفت است.

به گفته‌ی معلمان استان، بیشتر کلاس‌های درس نزدیک به ۴۰ دانش‌آموز دارند در حالی که این تعداد باید بین ۲۵ تا ۳۰ نفر باشد تا ارتباط بین معلم و دانش‌آموز بهتر برقرار شود و کیفیت آموزش بالاتر رود.

در این بین اتفاق عجیبی افتاد که همه را شوکه کرد، واگذاری مدرسه‌ای در بام‌وصفی‌آباد به نیروی انتظامی توسط فرماندار این شهرستان، آن هم در حالی که به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی هیچ‌گونه هماهنگی با این سازمان انجام نشده است.

واگذاری مدرسه به نیروی انتظامی بدون هماهنگی!

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اینکه شهرستان بام و صفی آباد کمبود سرانه و فضای آموزشی دارد و در این شهرستان مدارس کانکسی وجود دارد، اظهار می‌کند: ساختمان آموزشی بدون طی مراحل اداری و در نظر گرفتن حق آموزش‌وپرورش و با دستور مستقیم فرماندار به نیروی انتظامی واگذار شده است.

اکبری می‌افزاید: این واگذاری بدون هماهنگی با آموزش‌وپرورش صورت گرفته است و اکنون دانش‌آموزان این مدرسه برای مهر و آغاز سال تحصیلی مکان آموزشی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان می‌کند: موضوع واگذاری مدرسه به نیروی انتظامی از سه ماه پیش مطرح شده بود که آموزش‌وپرورش با آن مخالفت کرد و ابراز داشت که به این مکان نیاز دارد اما در عمل واگذاری بدون هماهنگی انجام شد.

اکبری ادامه می‌دهد: در این مدرسه ۱۲۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و برای سال تحصیلی جدید در وضعیت بلاتکلیفی قرار می‌گیرند، به همین علت پیگیر این مسئله از مراجع قضائی هستیم.

وی اضافه می‌کند: تجهیزات و وسایل مدرسه ابتدا در فضای باز نگه‌داری می‌شد و اکنون در حمامی در صفی‌آباد است.

دو مسئول و دو حرف متضاد

در حالی که مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی می‌گوید فضای آموزشی در صفی‌آباد وضعیت خوبی ندارد اما فرماندار این شهرستان نظر کاملاً متفاوتی دارد.

ابراهیم محمدی، فرماندار صفی‌آباد در گفت‌وگو با بعضی رسانه‌ها معتقد است: مدرسه مذکور به صورت استیجاری و موقتی در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته است و آموزش‌وپرورش برای جایگزینی مکانی دیگر مسئله‌ای ندارد.

این صحبت‌های فرماندار صفی‌آباد در حالی است که مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی عنوان می‌کند: در شهرستان صفی‌آباد با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و از ۶۹ مدرسه دایر در این شهرستان، ۱۶ مدرسه نیازمند تعمیر و بازسازی است.

اینک باید دید در زورآزمایی آموزش و پرورش و نیروی انتظامی، کدام یک موفق خواهند بود و می‌توانند مدرسه را از آن خود کنند.

نظر شما