شناسهٔ خبر: 67828375 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اپل در سال ۲۰۲۵ شروع‌به کنارگذاشتن مودم کوالکام از آیفون می‌... -

اقتصاد ایران: ظاهرا اپل می‌خواهد در سال ۲۰۲۵ به‌تدریج استفاده از مودم‌های کوالکام در گوشی‌هایش را کنار بگذارد.

صاحب‌خبر -

اپل سال‌ها است که روی مودم‌های شبکه‌ی خودش کار می‌کند، اما تلاش‌هایش تاکنون ثمره‌ی خاصی نداشته. طبق گفته‌ی مینگ‌چی کوئو، به‌نظر می‌رسد اپل می‌خواهد از مودم 5G اختصاصی خود در سال ۲۰۲۵ برای آیفون استفاده کند.

به گفته‌ی کوئو: «اپل در حال سرعت بخشیدن به روند استقلال از کوالکام است. در سال ۲۰۲۵، دو مدل جدید آیفون از تراشه‌ی 5G ساخت اپل استفاده خواهند کرد.» آیفون SE4 و آیفون ۱۷ اسلیم دو مدلی خواهند بود که به‌گفته‌ی کوئو از مودم اختصاصی بهره‌مند می‌شوند.

ظاهرا اپل می‌خواهد مودم‌های 5G خود را به‌تدریج در مدل‌های مختلف آیفون به‌کار بگیرد. اپل به‌جای تجهیز تمام مدل‌های جدید آیفون به مودم‌ اختصاصی خود در سال ۲۰۲۵، فقط برای دو مدل این کار را انجام می‌دهد.

به‌جز آیفون SE4 و آیفون ۱۷ اسلیم، سایر مدل‌های جدید آیفون‌ در سال ۲۰۲۵ کماکان از مودم 5G کوالکام استفاده خواهند کرد.

گفته می‌شود که نه‌تنها سری آیفون ۱۶، بلکه آیفون ۱۷، آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس هم از مودم کوالکام بهره خواهند برد.

مقالات مرتبط
  • مودم 5G اپل حداقل سه سال عقب‌تر از بهترین مودم کوالکام است
  • با تمدید قرارداد اپل و کوالکام، آیفون فعلاً به مودم 5G اختصاصی مجهز نمی‌شود

اگر برنامه‌های اپل به‌خوبی پیش برود، بی‌شک مودم اختصاصی این شرکت را در کل مدل‌های آیفون در سال ۲۰۲۶ و پس‌از آن خواهیم دید. احتمالا اپل می‌خواهد با آزمایش مودم اختصاصی خود در مدل‌هایی که کم‌فروش‌تر هستند از ریسک‌های احتمالی جلوگیری کند.

در ابتدای سال جاری میلادی، اپل قرارداد جدیدی با کوالکام برای ادامه‌ی استفاده از مودم‌های 5G تا مارس ۲۰۲۷ (اسفند ۱۴۰۵ و فروردین ۱۴۰۶) امضا کرد. بااین‌حال، اپل می‌تواند به‌تدریج استفاده از مودم‌های کوالکام را حذف کند.

نظر شما