شناسهٔ خبر: 67828247 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

زائران در پیاده‌روی اربعین چه وسایلی باید همراه خود داشته باشند؟

داروهای بیماری‌های زمینه‌ای برای ۱۰ روز، چسب زخم، پودر ORS، نمک، آلوخشک و انجیرخشک (برای پیشگیری از یبوست)، قاشق و لیوان، دمپایی، صابون و چراغ قوه از جمله وسایلی است که همراه داشتن آنها برای زائران از ملزومات محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به فرارسیدن زمان پیاده‌روی اربعین و مشرف شدن تعداد بسیاری از افراد به این مراسم پرفیض، رعایت نکاتی هرچند ساده می‌تواند تضمین‌کننده سلامت زوار باشد و سفر را برای آن‌ها راحت‌تر کند.

با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده‌روی، زائران باید از چند روز پیش از اربعین، پیاده‌روی منظم داشته باشند و می‌توانند برای سلامتی زانوها هنگام پیاده‌روی از عصا استفاده کنند، همچنین استفاده از کفش راحت و مخصوص پیاده‌روی و دو جوراب یا جوراب حوله‌ای از ملزومات این سفر محسوب می‌شود.

توصیه می‌شود زائران از کوله پشتی مناسب استفاده و از حمل بار اضافی و سنگین پرهیز کنند؛ داروهای بیماری‌های زمینه‌ای برای ۱۰ روز، چسب‌زخم، پودر ORS، نمک، آلوخشک و انجیرخشک (برای پیشگیری از یبوست)، قاشق و لیوان، دمپایی، صابون و چراغ قوه از جمله وسایلی است که همراه داشتن آن‌ها برای زائران از ملزومات محسوب می‌شود.

زائران باید در فواصل زمانی منظم، به خود استراحت دهند، از مواجهه طولانی مدت با آفتاب خودداری و برای در امان بودن از آفتاب و نور شدید خورشید از عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار و کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

پوشیدن لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی می‌تواند از افزایش دمای بدن زوار تا حد پیشگیری کند، همچنین زائران باید در طول پیاده‌روی مایعات کافی بنوشند، در اماکن شلوغ و پر تجمع، از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علائم بیماری، ماسک بزنند، از دیگران فاصله بگیرید و به مراکز درمانی اطلاع دهند.

در صورت حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین، هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را بپوشانید و با توجه به اینکه بیماری وبا یک اسهال عفونی خطرناک است که از طریق آب، غذا و دست آلوده منتقل می‌شود، نکات بهداشتی را مد نظر داشته باشید.

توصیه می‌شود زائران به‌طور منظم دست‌های خود را با آب و صابون بشویند، از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست‌دار و شسته شده استفاده و از خوردن هرگونه سالاد و سبزیجات، ماهی، لبنیات غیر پاستوریزه و غذاهای دارای سس و کشک، خودداری کنند.

در صورتی که زوار با تب، سرفه، ضایعات پوستی اسهال و استفراغ مواجه شدند باید بی‌درنگ به‌دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند، برای پیشگیری از گزش عقرب پیش از پوشیدن کفش‌ها، داخل آن‌ها را بررسی کنند، از کاروان و مسیر اصلی خارج نشوند و در تمام موارد به دقت به هشدارهای مقامات، مسئولان و کانال‌های معتبر (همچون رسانه‌های معتبر و مدیران کاروان) توجه کنند.

نظر شما