شناسهٔ خبر: 67828212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرمت اضطراری پل تاریخی فرسفج تویسرکان

همدان-ایرنا- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان از مرمت اضطراری و رفع خطرریزش پل تاریخی فرسفج این شهرستان با اعتبار پنج میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسحاق ترکاشوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پل فرسفج از جمله پل‌های قدیمی شهرستان تویسرکان است که در سال ۱۳۷۶ به شماره ثبت ۱۸۷۴ در فهرست آثار فرهنگی-تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: در راستای حفاظت و صیانت از آثار فرهنگی-تاریخی و به منظور رفع خطر احتمالی عملیات مرمت این بنای ارزشمند تاریخی آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر فرسفج نیز با مساعدت ضمن تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز، بخشی از مرمت این پل تاریخی را برعهده گرفته است.

ترکاشوند گفت: مدیریت شهری فرسفج همواره توجه ویژه‌ای به حوزه‌های سه گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهر داشته است که امیدواریم با همکاری یکدیگر منشا تحولات چشمگیری در منطقه به خصوص فرسفج باشد.

کاروانسرای شاه‌عباسی فرسفج یکی از بناهای ارزشمند تاریخی شهرستان تویسرکان و متعلق به دوران صفویه است، این بنا از گزینه‌های موردنظر در پرونده ثبت زنجیره‌ای کاروانسراهای تاریخی ایران است که سال گذشته مورد بازدید ارزیابان یونسکو قرار گرفت.

شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان است.

نظر شما