شناسهٔ خبر: 67828094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان کردستان در راستای تحقق توسعه پا... -

اقتصاد ایران: سنندج_نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای رفع مشکلات و تحقق توسعه پایدار در کردستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا اقبال بهمنی صبح پنج‌شنبه در اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی رؤسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: شورا امری قرآنی محسوب می‌شود و در هرجایی که از خرد جمعی و شور و مشورت استفاده شود توسعه ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به مشورت تاکید دارد و در صدر اسلام بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها براساس مشورت بوده است، افزود: اصل حاکمیت دین مبین اسلام بر مبنای شور و مشورت است و این مهم توسط پیامبر مکرم اسلام سفارش شده است.

ماموستا بهمنی خاطر نشان کرد: با مروری به تاریخ سنندج می‌توان دریافت که چه سختی‌هایی در دوران جنگ تحمیلی به این شهر وارد شده و خوشی‌ها و ناخوشی‌های زیادی را در ژول تاریخ به خود دیده است.

وی حمله هواپیماهای رژیم بعث عراق و بمباران سنندج در ۲۸ دی را از اتفاقات دوران جنگ در این شهر عنوان کرد و افزود: خیلی از مردمان این شهر آواره و به شهادت رسیدند و مردم این دیار ایثار و از خودگذشتگی زیادی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب از خود نشان داده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: علیرغم تمام این سختی‌ها امروز مردم شهر سنندج شایسته بهترین خدمات هستند و باید برای توسعه این شهر و دیار قدم برداشت.

ماموستا بهمنی اضافه کرد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر در این استان و شهر سنندج لازم است و اقدامات توسعه‌ای خوبی در این استان انجام شده اما این استان نیاز به کارهای توسعه‌ای بیشتر با روحیه جهادی است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای رفع مشکلات و تحقق توسعه پایدار در این خطه شد و افزود: با کار جهادی و بهره گیری از ظرفیت علمی می‌توان استان را در مسیر توسعه سوق داد.

ماموستا بهمنی به وحدت بین شیعه و سنی، ترک، فارس و کرد در این دیار اشاره کرد و گفت: مردم این دیار وحدتی مثال‌زدنی دارند و در کنار هم شیعه و سنی به خوبی زندگی می‌کنند.

وی از سنندج به عنوان شهر عالم‌پرور نام برد و اضافه کرد: انسان‌هایی در این شهر به دنیا آمده و پرورش یافته‌اند که نقش مهمی در توسعه علم و علم‌آموزی داشته‌اند.

ماموستا بهمنی اذعان کرد: روحانیون این دیار نسبت به اسلام و انقلاب ایثار کردند و در کنار مردم برای دفاع از آب و خاک جانانه ایستادند و وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کردند.

نظر شما