شناسهٔ خبر: 67827982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل‌صمت استان همدان:

وصول حقوق دولتی از معادن در دولت سیزدهم ۶ برابر شد

شهره اکبری

مدیرکل صمت استان همدان از شش برابر شدن وصول حقوق دولتی از معادن در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد شانیان در جلسه شورای معادن استان همدان با اشاره به ضرورت وصول حقوق دولتی از معادن گفت: در استان همدان طی دوره دولت سیزدهم شاهد وصول شش برابری حقوق دولتی هستیم.

وی  با بیان اینکه بیش از ۳۶ درصد صنایع استان وابسته به معادن فعالیت های مربوط است، ادامه داد: اکثر معادنی که در استان فعال هستند هر کدام حداقل یک چرخه فناوری را در اختیار دارند.

شانیان از افتتاح دفتر توسعه و نوسازی معادن طی روزهای آینده در همدان خبر داد و تاکید کرد: نوسازی صنایع معادن در استان یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه شود.

وی  همچنین بیان کرد: درباره معادن غیرمجاز در بالادست سد اکباتان همدان ضابطه ای در اینگونه معادن غیرقانونی اطراف سد اکباتان همدان وجود ندارد.

شانیان افزود: از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور ۳۰ نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می‌شود و در مجموع همدان حدود دو میلیارد تن از ذخیره ۶۰  میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان، شانیان خاط نشان کرد: استان همدان نیز از نظر وجود معادن و ذخایر معدنی در رتبه چهاردم تا شانزدهم و در میانه جدول قرار دارد و ذخیره اثبات شده معادن این استان، ۱.۸ میلیارد تُن است که ظرفیت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد:  شن و ماسه، سیلیس، سنگ‌های تزئینی مشکی، آهن، فلدسپات، دولومیت و آندالوزیت از عمده مواد  و ذخایر استخراج شده معادن استان هستند.

انتهای پیام

نظر شما