شناسهٔ خبر: 67827870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور استان زنجان:

۵۹ وانت‌بار در یک ماه به پارکینگ منتقل شد

رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: در تیر سال‌جاری ۵۹ دستگاه وانت‌بار به علت سد معبر توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

صاحب‌خبر -

سیدحبیب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انواع سد معبر شامل دست‌فروشی، بساط گسترانی یا چیدمان لوازم و وسایل توسط برخی از مغازه‌داران در مقابل محل کسب خود در پیاده‌روها است.

وی افزود: همه این تخلفات و موارد مشابه برابر ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخلف و سد معبر محسوب و شهرداری ملزم به برخورد با این نوع از تخلف در سطح شهر است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان افزود: همچنین خودروها با سد معبر در معابر باعث بسته شدن راه دیگر شهروندان و خودروها می‌شوند و این اقدام نیز جزو تخلفات سد معبر محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه بیشتر وانت‌بارها ساماندهی شده‌اند اما باید اذعان کرد جرایم سد معبر بازدارنده نیست، گفت: در تیر سال‌جاری ۵۹ دستگاه وانت‌بار به علت سد معبر توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان با اشاره به وظایف جداگانه و همکاری ارکان شهرداری و پلیس راهور در رابطه با سد معبر وانت بارها گفت: شهرداری در راستای ساماندهی اقدامات مؤثری انجام داده است‌، برخی آن‌ها مقابل بیمارستان ولیعصر (عج) و خیام بودند که به مکان دیگری منتقل شدند.

موسوی با اشاره به اعمال قانون روزانه این وانت‌بارها، ادامه داد: حدوداً روزانه بالای ۲۵ دستگاه وانت‌بار میوه فروش اعمال قانون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توقیف وانت‌بارها تحت عنوان برهم زنده قانون انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مبالغ جرایم بازدارنده و تأثیرگذار نیست و این افراد با تسویه خلافی به ادامه فعالیت خود مشغول می‌شوند.

به گزارش ایمنا، برابر ماده ۱۶۳ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی توقف در پیاده‌روها و گذرگاه‌های پیاده، توقف در ورودی و خروجی در پارکینگ ساختمان‌ها، توقف در مقابل مراکز ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵ و مراکز فوریت‌ها، توقف در ۱۵ متری شیرهای آب آتش‌نشانی و شیرهای منصوب به این موضوع و توقف در ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

همچنین اگر وسیله خود را در جایی پارک کنید که با توجه به جثه آن باعث شود که تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی پوشانده شود، خود این موضوع باعث تخلف است.

نظر شما