شناسهٔ خبر: 67827815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای موفقیت آمیز عملیات اتصال اجزای چهارپایه سرچاهی میدان گازی بلال

بوشهر- ایرنا- عملیات چرخش و اتصال اجزای چهارپایه سرچاهی طرح توسعه میدان گازی بلال بعنوان یکی از کلیدی ترین های بخش های عملیات ساخت پایه سکو در شرکت صدرا بوشهر با موفقیت انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت سازه چهارپایه سرچاهی طرح توسعه میدان گازی بلال در اوایل خرداد سال گذشته با نظارت شرکت پیمانکاری پتروپارس (پیمانکار عمومی) و توسط شرکت صدرا (پیمانکار) آغاز شد.

براساس برنامه زمانی مقرر بود عملیات چرخش و اتصال اجزای این سازه ۱۷ مرداد اجرا شود که با تلاش و نظارت تیم کنترل طرح شرکت نفت و گاز پارس و تیم عملیاتی پیمانکاران و رفع چالش‌ها این عملیات با پیشرفت ۵۷ درصد دو هفته پیش از موعد امروز انجام شد.

ساخت پایه سکوی سرچاهی طرح میدان گازی بلال از سوی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، در بوشهر با پیشرفت ۶۰درصدی در حال انجام است.

این پایه سکو به ارتفاع حدود ۷ متر و به وزن ۲ هزار و ۹۰۰ تن اواخر شهریور امسال برای حمل به دریا بارگیری و تا هفته دوم آبان در موقعیت میدان گازی بلال نصب می‌شود.

با توجه به اولویت شرکت ملی نفت ایران برای توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های مشترک گازی و نفتی کشور، میدان گازی بلال اهمیت بسیاری در توسعه و بهره‌برداری با توان داخلی دارد.

احسان محمدی مجری طرح میدان مشترک گازی بلال گفت: عملیات ساخت این سازه مهر امسال به پایان می‌رسد و در آبان برای نصب در موقعیت راهی آب‌های خلیج فارس خواهد شد.

میدان پارس جنوبی، ۹۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان و در عمق حدود ۷۰ متری آب‌های خلیج فارس بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر واقع شده است.

هدف از اجرای این طرح، انتقال گاز و میعانات تولیدی به ترتیب به میزان روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب و ۱۵ هزار بشکه و سپس انتقال آن از طریق خط لوله به پالایشگاه‌های پارس جنوبی است.

برچسب‌ها:

نظر شما