شناسهٔ خبر: 67827814 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

طوفان کشتی تایوانی را غرق کرد/ ۹ ملوان ناپدید شدند

ایرنا

ایرنا- طوفان گائمی (Gaemi) بعد از قربانی کردن دستکم ۲ نفر در تایوان و ناپدید شدن ۹ ملوان در اثر غرق شدن کشتی باری آنها، امروز (پنجشنبه) به سمت جنوب چین به حرکت در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: طوفان گائمی که قوی ترین طوفانی است که در ۸ سال گذشته تایوان را درنوریده، تاکنون مقامات این جزیره را وادار کرده ادارات و مدارس را تعطیل کنند، فعالیت بازار سهام را به حالت تعلیق درآورند و هزاران نفر را از محل سکونت خود تخلیه کنند.

طوفان در مسیر حرکت به سمت تایوان باعث تشدید بارش های فصلی در فیلیپین و منجر به سیل و رانش زمین شد که ۶ کشته بر جای گذاشت.

همچنین بر اساس خبری دیگر، یک تانکر حامل یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت نیز روز پنجشنبه در حالی که مقامات برای مهار نشت نفت تلاش می کردند در مانیل غرق شد.

سازمان آتش نشانی تایوان اعلام کرد که بامداد پنجشنبه گزارشی دریافت کردند که بر اساس آن یکی کشتی باری در ساحل جنوبی این جزیره غرق شده و ۹ خدمه میانماری آن مجبور به ترک کشتی با جلیقه نجات شدند.

یک مقام دیگر این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفته است ملوانان ناپدید شده اند.

طوفان گائمی چهارشنبه شب با سرعت پایدار ۱۹۰ کیلومتر در ساعت در اوج خود، به تایوان رسید.

بیش از ۲۰۰ نفر در اثر این طوفان در تایوان زخمی شدند و مرگ دست‌کم ۲ نفر از جمله یک موتور سوار که با درخت برخورد کرد و یک زن که ساختمان بر روی آوار شد، تایید شده است.

در چندین شهر تایوان از جمله تایپه، برای دومین روز متوالی مدارس، ادارات و بازار سهام تعطیل است و صدها هزار پرواز داخلی و خارجی لغو شده اند.

طوفان اکنون به سمت استان فوجیان چین در حرکت است که باعث تعلیق فعالیت خدمات ریلی شده و سطح هشدار را افزایش داده است.

در فیلیپین نیز در حالی که ساکنان و صاحبان کسب و کارها، تشک های خیس و کیسه های زباله را به خیابان های گل آلود ریختند، در تلاش برای پاکسازی مانیل در صبح روز جاری هستند.

این منطقه اغلب شاهد طوفان های فصلی در ماه های ژوئیه تا اکتبر (تیر تا مهر) است اما کارشناسان هشدار می دهند که تغییرات آب و هوایی شدت این طوفان ها را افزایش داده و باعث بارش های سنگین، سیل و طوفان های قوی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما