شناسهٔ خبر: 67827811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هجمه تند صهیونیست‌ها ضد نتانیاهو بعد از سخنرانی در کنگره

مقامات و شهرک نشینان صهیونیست به ویژه خانواده‌های اسرای اسرائیلی با انتقاد شدید از سخنرانی نتانیاهو در کنگره تاکید کردند که او اسرا را به کشتن می‌دهد و برای پسرش در آمریکا جشن تولد می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مسئولان رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیستی با انتقاد تند از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در کنگره آمریکا، وی را به کارشکنی در روند رسیدن به توافق برای تبادل اسرا متهم کردند.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان نتانیاهو در کنگره ایالات متحده گفت: سخنان نتانیاهو شرم آور است و او کوچکترین مسئولیتی را در قبال شکست خود در 7 اکتبر نپذیرفت.

وی افزود: این مایه شرمساری است که نتانیاهو یک ساعت کامل بدون اشاره به قرارداد تبادل اسرا صحبت کرد. همه ما منتظر بودیم که نتانیاهو پذیرش معامله تبادل اسرا، قبل از کشته شدن آنها را اعلام کند؛ اما این کار را نکرد. بهتر بود که نتانیاهو به جای خودنمایی در کنگره آمریکا، در اینجا (فلسطین اشغالی) باقی می‌ماند و پرونده تبادل اسرا را پیگیری می‌کرد.

«دان حالوتس» رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود سخنان نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد: نتانیاهو تهدیدی برای اسرائیل است.

پیشتر هم 17 مسئول صهیونیست از جمله «تامیر پاردو» رئیس اسبق موساد، «دان حالوتس» رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، «عوزی آراد» رئیس پیشین هیئت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کنار دیگر مسئولان صهیونیست، نامه‌ای را برای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تعدادی از نمایندگان فرستاده و تاکید کردند که نتانیاهو یک تهدید موجودیتی برای اسرائیل است.

از طرف دیگر خانواده‌های اسرای صهیونیستی نیز سخنرانی نتانیاهو در مقابل کنگره را مورد هجمه قرار داده و گفتند که نتانیاهو در 45 دقیقه سخنرانی خود از 120 اسیر اسرائیلی که از 7 اکتبر تاکنون به خانه‌هایشان برنگشته‌اند، حرفی نزد.

مادر یکی از این اسرا به نتانیاهو حمله کرده و گفت: نتانیاهو بنا به دلایل شخصی که به نفع خودش است، از انجام توافق تبادل اسرا جلوگیری می‌کند. نتانیاهو نتوانسته به اهداف جنگی که از 9 ماه قبل تعیین کرده بود برسد و ماندن او در قدرت برایش بسیار مهم‌تر از جان اسیران در نوار غزه است.

وی افزود: اسرای اسرائیلی در نوار غزه هر روز در معرض خطر مرگ قرار دارند و این در حالی است که نتانیاهو که مسئول بزرگترین فاجعه اسرائیل است، در میامی آمریکا با همسرش تولد پسرش را جشن می‌گیرد.

سخنرانی مضحک و مملو از دروغِ نتانیاهو در کنگره آمریکا با خشم شدید مردم این کشور و شمار زیادی از نمایندگان آمریکا همراه بود و لفاظی‌های نخست‌وزیر جنایتکار رژیم اشغالگر که ادعای «تمدن» داشت را توهین به شعور افکار عمومی جهان قلمداد کردند.

در همین زمینه 128 قانونگذار دموکرات کنگره آمریکا از جمله 100 نماینده مجلس نمایندگان و 28 سناتور دموکرات سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را تحریم کردند.

رشیده طلیب، قانونگذار دموکرات در جریان سخنرانی بنیامین نتانیاهو در صحن کنگره آمریکا، تابلویی که روی آن نوشته شده «جنایتکار جنگی» را بالا گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما