شناسهٔ خبر: 67827094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوتین در دیدار اسد: اوضاع خاورمیانه در حال وخامت بیشتر است

مسکو- ایرنا- رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای سوری خود در کرملین، با اشاره به تحولات منطقه گفت: متأسفانه اوضاع در خاورمیانه در حال وخامت بیشتر است؛ این موضوع به صورت مستقیم درباره سوریه نیز صدق می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری کرملین، ولادیمیر پوتین در دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور روسیه که شامگاه چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ در مسکو انجام شد، همچنین بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی مسکو – دمشق تأکید کرد.

پوتین در دیدار اسد: اوضاع خاورمیانه در حال وخامت بیشتر است

رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ در راستای توسعه مناسبات دوجانبه در بخش اقتصادی هم چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای وجود دارد و ما فرصت داریم که درباره کل روابط خود صحبت کنیم.

پوتین در دیدار اسد: اوضاع خاورمیانه در حال وخامت بیشتر است

اعتماد متقابل سوریه و روسیه
اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار گفت: سفر امروز همزمان با سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دمشق و مسکو صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد:‌ در طول دهه های گذشته، سوریه و روسیه آزمون‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند و البته، شاهد فرآیندهای تغییرات پیچیده در داخل کشورهای ما بوده است. با این حال، روابط بین کشورهای ما سطح اعتماد خود را حفظ کرده است و این نشان دهنده بلوغ مردم کشورهای ما است.

پوتین در دیدار اسد: اوضاع خاورمیانه در حال وخامت بیشتر است

رئیس‌جمهور سوریه گفت: با توجه به تمام رویدادهایی که امروز در کل جهان و در منطقه اوراسیا در حال رخ دادن است، نشست امروز ما برای بحث در مورد تمام جزئیات این رویدادها، برای بحث در مورد چشم اندازها و سناریوهای احتمالی بسیار مهم به نظر می رسد.

در همین حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: رؤسای جمهور روسیه و سوریه، پس از مذاکرات شامگاه چهارشنبه در کرملین، هیچ سندی را امضا نکردند و این دیدار بدون امضای اسناد انجام شد.

پیش از این، رؤسای جمهور روسیه و سوریه در ۱۵ مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) در کرملین با یکدیگر دیدار کرده بودند. مذاکرات آنها سه ساعت به طول انجامید.
به نوشته خبرگزاری تاس،‌ پوتین و اسد در ۲۳ مارس سال ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) نیز تلفنی گفت‌وگو کردند. اسد در آن تماس تلفنی، حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد که شهروندان سوری در درد و غم مردم روسیه شریک هستند.

نظر شما