شناسهٔ خبر: 67826855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای بخش قضایی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد – ایرنا – رییس قوه قضاییه گفت: براساس آمار ارائه شده از ناحیه معاون مالی دستگاه قضا، چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز اماکن وحوزه‌های قضایی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای قضایی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهتمام ویژه نسبت به ساماندهی انبارهای اموال تملیکی و توقیفی افزود: مقامات قضایی استان توجه کنند چنانچه این اموال در فرآیند ضبط و نگهداری، متحمل خسارت شوند برای ما مسئولیت دارد چون ما ضامن محسوب می‌شویم و این موضوع از مصادیق حقوق عامه است.

رییس دستگاه قضا همچنین در خصوص رفع سریع مساله سه هزار و ۵۰۰ یخچال و فریزر که بالغ بر هشت سال است در انبار اموال تملیکی چهارمحال و بختیاری باقی مانده‌اند، دستور موکدی صادر کرد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تعیین تکلیف ۹۵ درصد از وسایل نقلیه مستقر در پارکینگ‌های چهارمحال و بختیاری،دستور داد مابقی وسایل نقلیه باقی‌مانده در پارکینگ‌های استان نیز هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای دستوراتی در خصوص پیشبرد رسیدگی به یک پرونده کثیرالشاکی استان صادر و تاکید کرد که از ارجاع این پرونده به مرجع قضایی دیگر اجتناب شود چرا که مرجع قضایی فعلی نسبت به ابعاد مختلف این پرونده اشراف دارد و در این خصوص، ابلاغ ویژه صادر می‌شود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی گفت: زمانی که دارایی و اموال متهمان پرونده‌های کثیرالشاکی شناسایی می‌شود مسوولان قضایی، رقم تعیین شده از ناحیه مرجع کارشناسی را به اطلاع صاحبان اموال و شکات برسانند تا بدین ترتیب از شبهات و اعتراض‌های بعدی جلوگیری شود.

رییس عدلیه در ادامه با اشاره به گزارش رییس سازمان ثبت اسناد و املاک، از تاسیس واحد ثبتی شهرستان بِن و صدور ۲۵۰ سند طی دو روز از سوی این واحد ثبتی قدردانی کرد.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ما مسوولان و کارگزاران نظام، باید به قول‌ها و وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم و وعده‌ غیر عملی به مردم ندهیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی و دومین سفر استانی خود سوم مرداد به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم چهارمحال و بختیاری، دیدار با قشرهای مختلف مردمی و جوامع نخبگانی این استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به این استان بود.

نظر شما