شناسهٔ خبر: 67826850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکلات افت فشار آب شرب شهری محلات کنگاور رفع شد

کنگاور - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب شهرستان کنگاور گفت: با اجرای پروژه‌ تنش آبی این شهرستان، مشکلات افت فشار آب شرب شهری در بیشتر محلات این شهر مرتفع شد.

صاحب‌خبر -

فرزاد امیری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تشریح اقدامات انجام شده توسط این شرکت جهت رفع تنش آبی شهر کنگاور، عنوان کرد: پس از اجرای عملیات حفاری و تجهیز ۲ حلقه چاه در منطقه سلیمان آباد و حسن آباد، مشکل تنش آبی این شهر بخصوص در مناطق مرتفع به طور کامل برطرف می‌شود.

او با تشکر از مسوولان مربوطه بابت جذب منابع مالی مورد نیاز جهت حفر چاه، همچنین عذرخواهی از عموم مردم شهر کنگاور بابت تنش آبی در بعضی از مناطق علی الخصوص مناطق مرتفع گفت: با بهره برداری از چاه دشت سلیمان آباد، حدود ۳۵ لیتر بر ثانیه به تولید آب شرب اضافه شده که با توجه به این افزایش تولید، تا حد زیادی از تنش آبی بوجود آمده در شهر کنگاور برطرف شده است.

وی در خصوص اجرای زیر ساخت پروژه های نهضت ملی تأکید ویژه کرد و گفت: علاوه بر حفاری و تجهیز یک حلقه چاه در منطقه علی آباد، اجرای شبکه های آب و فاضلاب پروژه های مورد اشاره نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کنگاور ادامه داد: در بخش مشترکان در مدت مذکور بیش از ۲۵ فقره انشعاب غیرمجاز در حوزه شهری و روستایی شناسایی شده و تعداد ۱۳ فقره آن جمع آوری و تعیین تکلیف شده است.

امیری خاطر نشان کرد: همچنین بیش از ۲۰ کارواش که از آب شرب غیرمجاز یا از آب شرب، با کاربری مسکونی فعالیت داشته اند با همکاری اداره اماکن شهرستان جهت تعیین تکلیف پلمب و به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

به گفته او شهرستان کنگاور حدود ۱۸ هزار مشترک آب دارد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما