شناسهٔ خبر: 67826802 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

عطش نوشابه‌ خورها فروکش نمی‌ کند

مروری بر اخبار اقتصادی نشان می دهد که با وجود افزایش قیمت نوشابه مصرف آن در جهان کم نشده و مردم همچنان نوشابه بیشتری می خورند از بازار داخلی هم خبر می رسد که وزارت صنعت در تلاش برای حذف قیمت گذاری دستوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مروری بر اخبار اقتصادی نشان می دهد که با وجود افزایش قیمت نوشابه مصرف آن در جهان کم نشده و مردم همچنان نوشابه بیشتری می خورند از بازار داخلی هم خبر می رسد که وزارت صنعت در تلاش برای حذف قیمت گذاری دستوری است.

عطش نوشابه‌خورها فروکش نمی‌کند

با وجود اینکه قیمت جهانی نوشابه افزایش یافته اما نوشابه‌خورها همچنان بیشتر می‌خورند.آمارها نشان می‌دهد درآمد شرکت کوکاکولا در فصل نخست سال ۳درصدمعادل ۱۲.۳درصد رشد کرده که فراتر از انتظار است.

افزایش واردات برق ایتالیا در گرمای جهنمی

افزایش دما به بالای ۴۰درجه طی هفته گذشته، استفاده از وسایل سرمایشی را در ایتالیا بیشترکرده و شبکه برق ایتالیا را وادار کرد واردات برق از کشورهای همسایه به‌ویژه فرانسه را افزایش دهد.

رقابت چین و اروپا برای واردات گاز روسیه

حتی پس از اعمال تحریم‌های متعدد غرب، روسیه همچنان حجم قابل‌توجهی گاز را به کشورهای منتخب اروپایی صادر می‌کند و این مقدار در امسال هم افزایش یافته و به میزان صادرات به چین است.

نبود آلومینیوم پورشه را دچار مشکل کرد

شرکت خودروسازی پورشه چشم‌انداز فروش و سودآوری خود را به‌دلیل کمبود غیرمنتظره آلومینیوم کاهش داد. این شرکت برآورد کرده امسال سودش نزدیک به ۳میلیارد یورو افت کند و به ۳۹میلیارد یورو برسد.

بیشتر بخوانید

نقش مثبت توافق ۲۵ ساله ایران و چین نمایان خواهد شد

خرید و فروش مسکن با بیت‌کوین و عتیقه صحت دارد؟ | توضیح اتحادیه مشاوران املاک

تعرفه واردات خودرو کارکرده تغییر نمی‌کند

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صنعت با بیان اینکه این وزارتخانه به‌دنبال تغییر تعرفه واردات خودروهای کارکرده نیست گفت: ترجیح می‌دهم در مورد واردات نخستین گروه خودروهای کارکرده به کشور عدد و زمان اعلام نکنم.

دفاع وزیر صنعت از عدم‌دخالت دولت در بازار

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت گفت: ما در حال تلاشیم که قیمت‌گذاری را برداریم و مردم بتوانند بین خودروهای خارجی و داخلی انتخاب کنند. دخالت دولت در بازار به ضرر مردم است و من موافق دخالت در بازار نیستم.

۴۰درصد شهرها به فیبر نوری متصل شد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری گفت: یکی از یادگارهای شهیدجمهور پروژه فیبر نوری بود که اکنون در ۴۰درصد شهرهای کشور اجرا شده و ۴۰درصد خانوارهای شهری به آن دسترسی دارند.

تأمین ارز برنج وارداتی

مسیح کشاورز، دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایرانی گفت: حدود ۵ماه است که ارزی برای برنج‌هایی که وارد کشور شده تعلق نگرفته و دولت باید در این باره به‌صورت جدی فکر و تلاش کند.

نظر شما