شناسهٔ خبر: 67826644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اختتامیه هفتمین جشنواره قرآنی تنویر نیروی هوایی ارتش برگزار شد

با حضور فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی ارتش اختتامیه هفتمین جشنواره قرآنی تنویر نهاجا در ستاد این نیرو برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان علی اکبر طالب زاده معاون هماهنگ کننده نهاجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین یگان‌های تابعه این نیرو، اختتامیه هفتمین جشنواره طرح بزرگ قرآنی تنویر ویژه خانواده‌ها و کارکنان نیروی هوایی ارتش صورت حضوری و وبیناری در مسجدالنبی (ص) ستاد این نیرو برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره تنویر نیروی هوایی ارتش با اشاره به موضوع مهدویت از منظر قرآن کریم با بیان اینکه آیه ۵۵ سوره نور یکی از آیاتی است که مستقیماً به موضوع مهدویت می‌پردازد گفت: وعده خداوند این است که ایمان و عمل صالح انسان را به سعادت می‌رساند و آنها را حاکم زمین خواهد کرد کما این‌که قبلاً نیز این کار را کرده است.

وی با بیان اینکه زمان حضرت نوح، خدا با قدرت الهی خودش زمین را از وجود کافران پاک کرد افزود: خداوند با ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز زمین را از وجود ظالمان و کافران پاک خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وظیفه شما نظامی‌ها تولید و تامین امنیت است اظهار کرد: خدا در قرآن وعده داده است که به وسیله عباد صالح در زمان ظهور حضرت حجت، امام زمان عوامل خوف و ترس را به امنیت تبدیل می‌کند و بعد از اینکه تمام زمین پر از خوف و ترس شد، امنیت را محقق خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه انسان‌ها از ۵ چیز از جمله ظلم، ظالم، بیماری، فقر، بلایای طبیعی و مواردی که به دلیل جهل و نادانی اتفاق می‌افتد می‌ترسند خاطر نشان کرد: خدا در قرآن می‌فرماید، وقتی حضرت مهدی بیاید همه این عوامل ترس انسان‌ها از بین خواهد رفت و همه چیز در جای خودش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی مهدی موعود ظهور کند آنقدر ثروت فراگیر می‌شود که اگر کسی بخواهد اتفاقی بکند و از شرق تا غرب عالم را بگردد، مستحق پیدا نخواهد کرد تصریح کرد: نتیجه ظهور این است که همه انسان‌ها به کار اصلی خود که عبودیت است می‌رسند و کارگزاران صالح، قانون فراگیر و جامع و نبود مانع در امورات زندگی و کار مردم در تمامی دنیا ساری و جاری خواهد شد و در زمان ظهور حضرت حجت از ۲۷ حرف علم تنها ۲ حرف شناخته شده است، اما با وجود ایشان همه علوم شکافته می‌شود.

در پایان این مراسم از نفرات برتر مسابقات تنویر نهاجا با اهدا لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در این دوره از مسابقات تنویر نهاجا بیش از ۶۰۰۰ کتاب در کل یگان‌های نیروی هوایی توزیع شد که در این راستا بیش از ۲۰ هزار نفر از کارکنان و فرزندان در این دوره شرکت کردند.

نظر شما