شناسهٔ خبر: 67832571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رونمایی از اولین خودرو شاسی بلند ایرانی؛ همه چیز درباره ری را رونمایی از اولین خودرو شاسی بلند ایرانی؛ همه چیز درباره ری را

این خودروکه نام طبری آن از شعر نیما یوشیج به نام «ری‌را» به معنای باران گرفته شده و در زبان مازنی به پرنده‌ای کوچک و تیزپرواز گفته می شود، روی سکو (پلتفرم) جدید ایران خودرو IKP2 توسعه یافته و با موتور 1/7 لیتری EF7P-TCتوربوشارژر ساخته شده که قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور با

صاحب‌خبر -

این خودروکه نام طبری آن از شعر نیما یوشیج به نام «ری‌را» به معنای باران گرفته شده و در زبان مازنی به پرنده‌ای کوچک و تیزپرواز گفته می شود، روی سکو (پلتفرم) جدید ایران خودرو IKP2 توسعه یافته و با موتور 1/7 لیتری EF7P-TCتوربوشارژر ساخته شده که قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور با گیربکس 6 دنده است.

این گزارش می افزاید: این خودرو دیروز در حیاط هیأت دولت مورد بازدید محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری قرار گرفت.

از سوی دیگر، وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از رونمایی این خودرو جدید ایرانی به خبرنگاران گفت: خودرو «ری‌را» با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان از اواخر شهریور به بازار عرضه خواهد شد. از این پس سالانه ۱۱۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید می‌شود.

عباس علی آبادی گفت: به دنبال این هستیم که قیمت‌گذاری دستوری را در صنعت خودرو برداریم به دلیل اینکه به اندازه کافی تلاش کرده‌ایم که انحصارزدایی کنیم.

وی ادامه داد: اکنون واردات خودروهای نو و کارکرده آزاد است و تا پایان امسال به یک میلیون و700 هزار دستگاه دست خواهیم یافت.

منبع: اطلاعات

منبع: faradeed-198702

نظر شما