شناسهٔ خبر: 67826031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان خبر داد

تکمیل قسمت شرقی رینگ چهارم در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رینگ چهارم ترافیکی این کلان‌شهر که قسمت شرقی آن (در محدوده شهر اصفهان) در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان تکمیل می‌شود، نیاز به بودجه قابل توجهی دارد و می‌تواند موجب کاهش ترافیک سایر رینگ‌های ترافیکی شهر شود.

صاحب‌خبر -

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در زمینه پروژه‌های عمرانی، تمام تلاش شورا راه‌اندازی خط دو متروی اصفهان است؛ در این راستا قراردادی حدود ۶۰۰ میلیون یورو با شرکت مپنا برای فراهم‌کردن تجهیزات و واگن‌ها منعقد شد که در طول سال‌های گذشته، هیچ‌گاه قراردادی به این میزان منعقد نشده بود.

وی افزود: البته حفر تونل و آماده‌سازی ایستگاه‌ها جدا از این قرارداد است و توسط سازمان قطار شهری انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: طبق قرارداد با شرکت مپنا، تا پایان سال جاری فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر از ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی راه‌اندازی خواهد شد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به موضوع تأمین اعتبار پروژه رینگ چهارم گفت: رینگ چهارم که می‌تواند موجب کاهش ترافیک سایر رینگ‌های ترافیکی شهر شود، نیاز به بودجه قابل توجهی دارد، البته قسمت شرقی آن در محدوده شهر اصفهان در دوره ششم تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش غربی رینگ چهارم در شهرهای دیگر همچون درچه و خمینی‌شهر قرار دارد، البته برای رینگ چهارم دولت هزینه‌ای نمی‌کند و باید به‌صورت شهری به آن بپردازیم.

نظر شما