شناسهٔ خبر: 67825933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مناطق مهم اراضی اشغالی در تیررس مقاومت یمن و لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی گزینه‌های چندانی در برابر مقاومت یمن و لبنان ندارد و حمله پهپادی اخیر به تل‌آویو این موضوع را ثابت کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزانارتش یمن در جدیدترین عملیات ضدصهیونیستی خود، تل‌آویو را هدف حمله پهپادی قرار داد.

همچنین ارتش یمن در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده، پاسخ به تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را اجتناب‌ناپذیر توصیف کرده و گفت که پاسخ گسترده خواهد بود.

حمله به تل‌آویو و برجسته شدن معضل‌های رژیم صهیونیستی

نیویورک‌تایمز در گزارشی با عنوان «حمله پهپادی یمنی‌ها معضل‌های اسرائیل را برجسته می‌کند»، به این حمله پهپادی ارتش یمن پرداخت و نوشت: اسرائیل گزینه‌های کمی برای تلافی حمله به تل‌آویو دارد که ضعف سیستم دفاع هوایی آن را در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین و نگرانی‌ها در مورد تهدید یمن را تشدید کرد.

 

بحران رژیم صهیونیستی در برابر ارتش یمن

 

اسرائیل با یک دوراهی راهبردی در مورد روش مواجهه با ارتش یمن مواجه است؛ حمله پهپادی به تل‌آویو نگرانی‌ها را در اراضی اشغالی تشدید کرده است.

در سطح فنی، این حمله پهپادی، ضعف سیستم پدافندی اسرائیل را در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین که با سرعت کمتری حرکت می‌کنند، در ارتفاعات پایین‌تر پرواز می‌کنند و گرمای کمتری نسبت به موشک‌ها و گلوله‌های پرسرعت منتشر می‌کنند، برجسته کرد.

این عوامل، ردیابی پهپاد‌ها به وسیله رادار و رهگیری به وسیله موشک‌های زمین به هوا را دشوارتر می‌کند.

اسرائیل همچنین گزینه‌های کمی در برابر ارتش یمن که مرز مشترکی با این رژیم ندارد، در اختیار دارد و به نظر می‌رسد یمنی‌ها از نمایش قدرت قبلی کشور‌های غربی هراسی نداشته‌اند.

بحران رژیم صهیونیستی در برابر ارتش یمن

راهکار آتش‌بس غزه برای پایان دادن به تنش‌ها

به گفته تحلیل‌گران، یک پاسخ فوری و کوتاه‌مدت ممکن است توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی حماس باشد، اقدامی که می‌تواند عملیات متحدان حماس مانند ارتش یمن و حزب‌الله لبنان را متوقف کند.

در حالی که مخالفت ارتش یمن با رژیم صهیونیستی مدت‌ها قبل از جنگ در غزه بود، یمنی‌ها به‌ندرت به منافع این رژیم حمله کرده بودند.

رلیک شفیر، ژنرال سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، گفت که آتش‌بس در غزه می‌تواند برای مدتی باعث آرامش در یمن و لبنان شود.

بحران رژیم صهیونیستی در برابر ارتش یمن

اما در حالی که میانجی‌ها می‌گویند که به امضای آتش‌بس غزه نزدیک‌تر می‌شوند، شکاف‌های کلیدی همچنان باقی است و بخش‌های افراطی ائتلاف بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مخالف آتش‌بس هستند.

در درازمدت، ارتش یمن نیز به نابودی کامل رژیم صهیونیستی متعهد می‌ماند و به احتمال زیاد با آتش‌بس موقت در غزه یا پایان دادن به اشغال کرانه باختری ازسوی رژیم صهیونیستی، برای مدت طولانی آرام نمی‌شوند.

موضع یمن درباره رژیم صهیونیستی تغییر نمی‌کند

تحلیل‌گران می‌گویند که حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی بعید است در موضع ارتش یمن تغییری ایجاد کند.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی با چالش فنی تقویت پدافند خود در برابر پهپاد‌های ارتش یمن مواجه است.

 

بحران رژیم صهیونیستی در برابر ارتش یمن

چالش رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان

سیستم پدافندی رژیم صهیونیستی بار‌ها برای شناسایی، ردیابی و انهدام پهپادها، به‌ویژه پهپاد‌هایی که حزب‌الله از لبنان شلیک کرده، با چالش مواجه شده است.

فیلم‌هایی که حزب‌الله در هفته‌های اخیر پخش کرد، نمونه‌ای واضح از ضعف‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی بود؛ فیلم‌برداری با پهپادی که از پدافند هوایی رژیم صهیونیستی عبور کرده بود، این فیلم تاسیسات حساسی را در شهر حیفا در شمال اراضی اشغالی نشان می‌داد.

انتهای پیام/

نظر شما