شناسهٔ خبر: 67825535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهادکشاورزی پلدشت اعلام کرد

پیش بینی برداشت ۲۴ هزار تن هندوانه از پلدشت

المیرا عسگری زاده

مدیر جهادکشاورزی پلدشت با اشاره به آغاز برداشت هندوانه از مزارع این شهرستان گفت: امسال ۲۴ هزار تن از این محصول در این شهرستان برداشت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سامر اسدی در گفت و گو با ایسنا افزود: شهرستان پلدشت قطب تولید هندوانه در سطح استان است که با توجه به رعایت الگوی کشت ابلاغی امسال ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت هندوانه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال از هر هکتار به طور میانگین ۸۰ تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: تمامی اراضی زیر کشت شده این محصول در شهرستان به روش نوار تیپ کشت و آبیاری و در این روش در هر هکتار ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت اظهار کرد: کاهش مصرف آب، کنترل علف‌های هرز، کاهش نیروی کارگری و همچنین کاهش هزینه‌های زراعی از مزایای این نوع کشت بوده که ۲۰ درصد در راندمان تولید موثر است.

اسدی گفت: در فصل برداشت هندوانه روزانه ۳۰ نفر در مزرعه مشغول فعالیت هستند و برداشت هندوانه در شهرستان پلدشت از اوایل مرداد ماه آغاز می شود و تا یک ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: پلدشت ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۲۵ هزار هکتار آن طی سال زراعی جاری زیر کشت رفته است.

وی با بیان اینکه پنج تا ۶ هزار نفر بهره بردار کشاورزی در این منطقه مشغول به کار هستند، اضافه کرد: عمده محصولات زراعی و باغی این منطقه شامل گندم، جو، کلزا، چغندر قند، کنجد، پسته، گردو و انواع هسته دارهاست.

به گزارش ایسنا؛ پلدشت از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که هندوانه شیبلوی آن معروف است.

انتهای پیام

نظر شما