شناسهٔ خبر: 67825168 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

وزیر کار باید بنگاهداری بداند و کار را به دست کاردانان بسپارد/ محجوب گزینه مناسبی برای تصدی وزارت کار است

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛ دبیرکل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی می‌گوید: انقلاب اداری نیازمند مدیران شاخصی است که باید دارای دو خصیصه اولیه باشند و سایر خصائص از این دو خصلت نشات می‌گیرد: اول اینکه دانایی کافی نسبت به موضوعی که می‌خواهند آن را اداره کنند، داشته باشند و دومین خصیصه توانمندی، قدرت تصمیم‌گیری و کار تیمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن محمد باقرزاده (دبیرکل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی) در توضیح گفتمان رئیس‌جمهور منتخب گفت: آقای پزشکیان برای شروع، انگشت خود را روی نقطه‌ عدم توسعه یافتگی کشور یعنی تحول و انقلاب اداری گذاشته است. یک نظام اداری باید فعال، پویا و کارآمد باشد. کسانی هم که درون حکمرانی هستند، باید این امر را به نحو احسن سامان دهند و چهره خوبی از حکمرانی برای ملت و جهانیان ارائه دهند.

وی در خصوص اینکه وزیر کار باید چه شاخصه‌هایی داشته باشد تا بتواند یک وزارتخانه با انبوهی از ذینفعان را اداره کند، گفت: انقلاب اداری نیازمند مدیرانی است که دارای دو خصیصه اولیه را دارا باشند. سایر خصائص از این دو خصلت نشات می‌گیرد: اول اینکه دانایی کافی نسبت به موضوعی که می‌خواهند آن را اداره کنند، داشته باشند. دانایی یا از راه تجربه حاصل می‌شود و یا از طریق طی مراحل دانشگاهی و کارهای علمی که در این زمینه انجام داده است.

دبیرکل حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در ادامه گفت: دومین خصیصه که حتی از خصلت اول نیز مهمتر است، توانمندی، قدرت تصمیم گیری و کار تیمی است. اگر یک رئیس جمهور بتواند توانایی خوبی را بر سر بزنگاه‌ها برای تصمیم گیری قوی و هدایت امور داشته باشد، این دو خصیصه می‌تواند او را راهنمایی کند تا یک فرد مجرب با دیدگاه جانع را برای هر وزارتخانه‌ای معرفی نماید.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این دو خصلت را آنالیز کنیم، به افرادی می‌رسیم که دارای انگیزه هستند، وفاداری سازمانی و ملی دارند، دارای سابقه خوب و درخشانی هستند، بنگاهداری اقتصادی می‌دانند، در تغییر مدیران ناکارآمد مدارا ندارند و تاکنون از ملت نمره منفی در کارنامه‌شان ثبت نشده است. چنین افرادی اهل زد و بند نیستند. بطور مثال وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، بنگاه‌های اقتصادی زیادی چه در شستا و چه در صندوق‌های بازنشستگی و سایر صندوق‌ها دارد. انتخاب یک وزیر توانمند و با رویکرد کارگری و اهل تعامل کارفرمایی راهبردی درست برای جلب نظر ذینفعان است.

باقرزاده در توضیح اینکه آیا محجوب گزینه مناسبی برای تصدی وزارت کار است، گفت: آقای محجوب از همان ابتدای انقلاب با موضوعات کارگری و کارفرمایی عجین شده و رنج‌ها، انتظارات منطقی کارگران و سرمایه واقعی آن‌ها در صندوق تامین اجتماعی به عنوان سرمایه بین‌النسلی را به خوبی می‌شناسد. به زعم بنده تسلط و تبحر ایشان نسبت به این حوزه بسیار خوب است و قطعاً مفهوم رفاه اجتماعی و سفره کوچک شده مردم که بیشتر مربوط به جامعه کارگر، کشاورز و طبقه آسیب‌پذیر می‌شود را به خوبی می‌شناسد. ایشان می‌داند چه نوع رفاهی را ارزان ولی با کیفیت و قابل دسترسی برای این جامعه مخاطب تهیه و تامین کند و از این منظر می‌تواند مورد وفاق تمام کسانی باشد که دلشان برای خدمت به جامعه کارگری لک زده باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما