شناسهٔ خبر: 67824689 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گچساران:

تفاهم نامه همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره زندان گچساران منعقد شد

"رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران" از انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره زندان گچساران خبر داد.

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران، اورنگ نارکی در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت فعالیت های فرهنگی، هنری ، آموزشی و تاثیر آن بر تغییر نگرش و رفتار، بهبود و اصلاح شخصیت زندانیان و به منظور توسعه کمی و کیفی همکاری های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی این تفاهم نامه بین اداره زندان شهرستان گچساران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران منعقد گردید.
وی به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: بهره گیری از امکانات، ظرفیت ها و توانایی های بالقوه طرفین در راستای توسعه خدمات فرهنگی، آموزشی در زندان شهرستان، استفاده بهینه از اوقات فراغت زندانیان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و آموزشی، ایجاد علاقه مندی و تشویق هر چه بیشتر زندانیان و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف، شناسایی استعدادهای مختلف هنری در بین زندانیان و انجام سایر همکاری ها از جمله اهداف این تفاهم نامه می باشد.


وی بیان کرد: . این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه و اقدامات اصلاحی وتربیتی و بازگشت به زندگی عادی اجتماعی وتعامل ادارات ونهادهافرهنگی، آموزشی و تربیتی ازطریق برگزاری نمایشگاه، آموزشهای فرهنگی و آموزشهای هنری وجنگ شادی اجرای می گردد.
نارکی تصریح کرد : جهت ایجاد فضای مناسب فرهنگی و هنری در محیط زندان و در راستای فرهنگ سازی و آموزش زندانیان برای داشتن زندگی بهتر بعد از دوران حبس این تفاهم نامه بسته شده است.
رئیس اداره زندان گچساران ضمن ابراز خرسندی از ایجاد ارتباط و روحیه جهادی هر دو مجموعه ، بر لزوم همکاری و همف‌کری مجموعه‌های فرهنگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی تاکیدکرد.
 حیدر مرادی در ادامه با اشاره به ظرفیت و استعداد های موجود افزود: بدون شک با تکیه بر فرهنگ و هنر اسلامی و به کمک هنرهای اصیل می‌توان بسیاری از ناهنجاری‌ها را برطرف و درمسیر امید بخشی و تزریق روحیه شادی و نشاط در جامعه گام برداشت.
مرادی عنوان کرد: این تفاهم نامه با هدف افزایش تعاملات بین دستگاهی و بهره‌وری هر چه بیشتر مددجویان زندان از امکانات و ظرفیت های فرهنگی هنری شهرستان از جمله کلاس های آموزشی، فضاهای فرهنگی، مربیان، کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر، برنامه های متنوع فرهنگی و... به امضای دو طرف رسید.


نظر شما