شناسهٔ خبر: 6782455 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه های غربی: ارتش عربستان در مرز با یمن فروپاشیده است

تهران - ایرنا - رادیو اوستن اروپا اعلام کرد: کمیته های انقلابی و ارتش یمن مواضع ارتش عربستان در مرزهای این کشور را تصرف کرده و صفوف نیروهای نظامی آل سعود را از هم گسیخته اند.

صاحب‌خبر -

این رادیو روز دوشنبه به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، گزارش داد: منابع یمنی در کمیته های انقلابی از کشته شدن بیش از 120 سرباز و افسر سعودی در مقرهای نظامی این کشور در مرز با یمن از ابتدای حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان خبر دادند.

رادیو اوستن اروپا می افزاید: گزارش های غربی حاکی از فروپاشی صفوف ارتش عربستان در مرز با یمن است.

برپایه این گزارش، پس از پیروزی انصارالله و ارتش یمن در مرز عربستان و ساماندهی سیستم های موشکی و نفوذ به مواضع نظامی و پادگان های ارتش عربستان در مناطق مرزی و دستیابی به مناطق و راه های کوهستانی که موجب حملات ویرانگر به مواضع ارتش عربستان شد، تعداد زیادی از سربازان سعودی از مواضع خود فرار کردند.

این گزارش ها حاکی است که دستگاه های اطلاعاتی بیشتر کشورهای غربی به ریاض توصیه کرده اند که توان و قابلیت نیروهای مردمی انصارالله و ارتش یمن را دست کم نگیرد زیرا با آن که چهار ماه از حملات هوایی روزانه ائتلاف عربی به یمن می گذرد آنان (نیروهای یمنی) همچنان می توانند ارتباط شهرها و شهرک های مرزی را قطع کنند و با سلاح هایی که در اختیار دارند نیازی به سلاح های پیچیده ندارند.

عربستان به منظور تسلط بر یمن و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن با ائتلاف 9 کشور عربی به جز عمان و همراهی آمریکا مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن را ششم فروردین هدف قرار داده که نتیجه این حملات هزاران کشته و مجروح می باشد.

مردم یمن اعلام کرده اند که در مقابل حملات ائتلاف عربی ایستادگی می کنند و این حملات نمی تواند آنان را به زانو در آورد.

هیچ یک از سازمان های جهانی تاکنون به منظور جلوگیری از حملات تجاوزکارانه عربستان اقدامی به عمل نیاورده اند.

خاورم**1408**1275

نظر شما