شناسهٔ خبر: 67823974 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 با تأسیس بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی موافقت شد

تهران - ایرنا - ماده واحده «موافقت با تأسیس بنیاد بین­‌المللی حکیم نظامی» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی محمد مخبر رئیس شورا و سرپرست ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویراستی از تأسیس بنیاد حکیم نظامی خبر داد و تصریح کرد:‌ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد حکیم نظامی به منظور صیانت از مفاخر فرهنگی ایران و ترویج زبان فارسی تأسیس می‌شود.

بنا به اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «موافقت با تأسیس بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی» که در جلسه ۹۰۱ تاریخ ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۸۱ شورای معین این شورا به تصویب رسید؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ شد.

«ماده واحده- به ‌منظور ترویج و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی؛ توسعه و پیشرفت فرهنگ و ادب در مسیر جهانی‌شدن هم‌تراز با هویت تاریخی، شأن دینی و ارزشهای ملی و تمدنی ایران اسلامی؛ هم‌گرایی ایران فرهنگی و صیانت و پاسداری از مفاخر فرهنگی ایران و نیز جهت معرفی و بزرگداشت حکیم نظامی به عنوان یکی از مفاخر تأثیرگذار زبان فارسی و جریان‌ساز در شعر و ادبیات کهن ایران و همچنین برای گردآوری آثار فرهنگی، ادبی و هنری با موضوعات و مضامین شعر، اندیشه و شخصیت حکیم نظامی و دیگر شاعران، ادیبان و سخنوران برجسته پارسی؛ «بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی» به عنوان مؤسسه عمومی غیردولتی زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون توسعه ساختاری و تشکیلاتی، تأسیس می‌گردد. تبصره- اساسنامه بنیاد، ظرف مدت یک ماه و بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌گردد».

نظر شما