شناسهٔ خبر: 67823733 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مراسم تشییع پیکر زنده یاد سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون برگزار شد

گلایه فرزندان سعید راد از برخی قضاوت‌ها

روزنامه جوان

پدرم هر روز می‌پرسید نگاه، من خوب می‌شوم؟ و افسوس که این انتظار بی‌جواب بود. او دوست نداشت در این دوران کسی او را ببیند، چراکه سعید راد سینما بود. در این مدت، خبر درگذشت برخی همکارانش او را خیلی ناراحت کرد ولی نمی‌توانست حرفی بزند

صاحب‌خبر -

مراسم تشییع سعید راد با حضور جمعی از طرفداران فوتبالی و سینمایی این بازیگر در حالی برگزار شد که اعلام شد طبق وصیت، این بازیگر در کنار محمد علی فردین به خاک سپرده می‌شود و همچنین دخترش از «برخی قضاوت‌ها و بی‌فکری‌ها» که درباره ماه‌های آخر زندگی پدرش از سوی برخی مطرح شده است، انتقاد کرد. 
صبح روز گذشته و پس از دو روز از درگذشت سعید راد بازیگر فقید سینما و تلویزیون کشورمان جمعی از هنرمندان و مردم علاقه‌مند به این بازیگر در حیاط خانه سینما گرد هم آمدند تا این هنرمند قدیمی کشور را به سوی خانه ابدی‌اش بدرقه کنند. در بخشی از این مراسم سام راد پسر سعید راد با صدایی پر از بغض در سخنانی کوتاه گفت: ایران و سینمای ایران یک بازیگر محبوب و یک عقاب حرفه‌ای را از دست داد و ما هم پدرمان را از دست دادیم. در همه نوشته‌ها، تاریخ تولد و فوت نوشته می‌شود و وسط آن یک خط تیره است؛ پدر من آن خط تیره را برای شما زندگی کرد. راد در انتهای سخنان خود گفت: یک طوری زندگی کنیم که هر وقت از دنیا رفتیم، هر کس در اطراف ماست، از ما به خوبی یاد کند. نگاه راد دختر این هنرمند هم در ادامه بیان کرد: من و برادرم فرزندان ستاره سینما سعید راد هستیم و از طرف تمام خانواده از حضور شما و دعای خیرتان که بدرقه راه پدرم است تشکر می‌کنم. سعید راد سال‌ها بر پرده سینما درخشید؛ ستاره‌ای که عشقش دوربین و نفسش پرسپولیس بود. 
همه وقتی شنیدند پدرم ناخوش شده تعجب کردند و گفتند چطور آن بازیگر سالم اسیر بیمارستان شد. من و همسرم ۱۰ماه با کمال عشق و قدرت از پدر مراقبت کردیم تا اینکه به دلیل شرایط ایشان مجبور شدیم به یک آسایشگاه خصوصی ایشان را منتقل کنیم، اما متأسفانه قضاوت کردن برای برخی آدم‌های بی‌فکر عادت شده است، در حالی که این موضوع خط قرمز پدرم بود و چه حیف که این «صادق‌کرده» را باز هم رها نکردند. 
او افزود: پدرم هر روز می‌پرسید نگاه، من خوب می‌شوم؟ و افسوس که این انتظار بی‌جواب بود. او دوست نداشت در این دوران کسی او را ببیند، چراکه سعید راد سینما بود. در این مدت، خبر درگذشت برخی همکارانش او را خیلی ناراحت کرد ولی نمی‌توانست حرفی بزند. 
در بخش دیگری از این مراسم کامران ملکی که اجرای آیین وداع را نیز برعهده داشت، گفت: بهار سال ۱۳۷۹ قرار بود دفتر نمایندگی خانه سینما در جزیره کیش افتتاح شود حدود صد سینماگر میهمان این مراسم در فرودگاه مهرآباد برای اولین‌بار با چهره‌ای آشنا مواجه شدند که پس از سال‌ها به میهن بازگشته بود. سعید راد از همان زمان خانه سینمایی شد و تا امروز که پیکرش از این خانه مشایعت می‌شود همواره یکی از اعضای گرامی و مورد احترام این نهاد صنفی بود. 
سپس علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نیز در سخنان کوتاهی گفت: در ضیافت کهکشانی امروز فردین بزرگ، ناصر ملک مطیعی بزرگ و دیگر ستاره‌های مطرح سینما میزبان یک ابر ستاره و همیشه ستاره هستند. سینما یکی از ستاره‌های تابناک خود را از دست داده ولی این ستاره خاموش شدنی نیست. سعید راد تا ابد ستاره رعنا و بالا بلند سینما باقی خواهد ماند. 
محمد مهدی عسگرپور، رئیس هیئت مدیره خانه سینما نیز در این مراسم بیان کرد: سعید راد فردی عاشق وطن و جدی در کار بود که این معجون بسیار ارزشمند است. 
پژمان بازغی، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما هم بیان کرد: اولین فیلمی که آقای راد پس از ۱۸ سال بازی کردند، فیلمی بود که بنده با ایشان همکاری کردم و افتخار همکاری داشتم. ستارگان سینمای ایران روشنگر راه جوانان در سینما هستند. تعجب می‌کنم چرا چهره‌های جوان‌تر را در این مراسم نمی‌بینم. امیدوارم بچه‌ها بیشتر در این‌گونه مراسم شرکت کنند. 
در انتهای مراسم، اقامه نماز بر پیکر سعید راد انجام شد و سپس پیکر این هنرمند برای خاکسپاری، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد تا بنابر وصیت خودش در کنار محمدعلی فردین به خاک سپرده شود.

نظر شما