شناسهٔ خبر: 67823040 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

زمان عرضه ال ۹۰ ایرانی به بازار مشخص شد

صاحب‌خبر -

مدیرعامل پارس خودرو، همزمان با اعلام برنامه های این شرکت در راستای توسعه محصولات برقی، زمان عرضه ال ۹۰ ایرانی به بازار را اعلام کرد.

خودرو P90 (کادیلا) که به عنوان ال ۹۰ ایرانی نیز شناخته می‌شود، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط پارس خودرو، زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا معرفی شد. این خودرو که در واقع نمونه فیس لیفت شده تندر ۹۰ محسوب می‌شود، قرار است تا در دو نسخه بنزینی و برقی عرضه شود. حال طبق آخرین اخبار خودرو، مدیرعامل پارس از زمان عرضه ال ۹۰ ایرانی خبر داده است.

آغاز عرضه ال ۹۰ ایرانی تا پایان سال ۱۴۰۳

عبدالله سلطانی ثانی، مدیرعامل پارس خودرو در ابتدا از برنامه این شرکت برای تولید نسخه برقی خودرو P۹۰ خبر داد و افزود:

تولید نسخه برقی خودرو P90 (کادیلا) از برنامه‌های شرکت پارس خودرو در راستای توسعه سبد محصولات برقی است. به همین منظور نقشه راه و مقدمات تولید این محصول در حال آماده سازی است و در آینده خودرو P۹۰ (ال ۹۰ ایرانی) نیز با تکنولوژی جدید و موتور برقی رونمایی و وارد بازار می‌شود.

کادیلا در اصل همان خودروی محبوب تندر ۹۰ است که سایپا آن را ایرانیزه کرده و با نام مستعار ال 90 ایرانی شناخته می‌شود. این خودرو ابتدا P90 نام داشت. طبق اعلام مدیران ارشد پارس خودرو و سایپا سدان کادیلا تا پایان سال ۱۴۰۳ عرضه می‌شود.

مشخصات فنی و امکانات سدان کادیلا

پیشرانه سدان کادیلا پیشرانه سدان کادیلا

کادیلا (P۹۰) پارس خودرو از یک موتور ME16 بهره می‌برد که همان موتور EC5 گروه PSA بوده و اکنون در مگاموتور به تولید می‌رسد. این پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شایان ذکر است این خودرو در آینده به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE نیز مجهز خواهد بود.

نمای داخل سدان کادیلا نمای داخل سدان کادیلا

از امکانات این خودرو می‌توان به صفحه نمایش 7 اینچی مالتی‌مدیا، سنسور نور و باران، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌ها، تریم داخلی دو رنگ، شیشه دودی عقب، 2 کیسه هوای ایمنی جلو، سیستم تهویه الکتریکی دستی، رینگ 15 اینچی آلومینیومی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، کنترل صوتی از روی فرمان، فرمان دی‌کات، چراغ مشایعت تا درب منزل، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ و آنتن کوسه ای اشاره کرد.

کاتالوگ رسمی سدان کادیلا

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی محصول آینده دومین خودروساز بزرگ کشور، با نام سایپا آریا که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
قیمت جدید محصولات ایران خودرو با افزایش در مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام شد تجمع اعتراضی خریداران چانگان، مقابل غرفه سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو فروش شاهین پلاس همین هفته شروع می‌شود + جزئیات

نظر شما