شناسهٔ خبر: 67822343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی؛

کتابخانه عمومی از ارکان مهم شاخص‌های فرهنگی است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان طی سفر یک روزه به شهرستان مشگین شهر ضمن دیدار با بابک رضازاده، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اهدای لوح تبریک دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به وی از کتابخانه عمومی شهید حسین اسدی و پروژه کتابخانه شهر قصابه دیدن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان طی سفر یک روزه به شهرستان مشگین شهر ضمن دیدار با بابک رضازاده، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اهدای لوح تبریک دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به وی از کتابخانه عمومی شهید حسین اسدی و پروژه کتابخانه شهر قصابه دیدن کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار با تشریح اقدامات کتابخانه های عمومی در حوزه های فرهنگی و ترویج کتابخوانی، اظهار داشت:  تمامی بخش های تابعه شهرستان مشگین شهر دارای کتابخانه عمومی هستند و با تلاش های صورت گرفته امسال نیز کتابخانه عمومی شهر جدید قصابه به بهره برداری خواهد رسید.

وی احداث کتابخانه مرکزی در مشگین شهر را مطالبه اصلی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و فرهیختگان این شهرستان عنوان کرد و افزود: متأسفانه طی تفاهمنامه مدیران وقت کتابخانه های عمومی و شهرداری در سال های گذشته، قدیمی ترین کتابخانه این شهرستان تبدیل به مجتمع تجاری شد و چندین سال است که شهرداری از اجرای سایر بندهای این تفاهمنامه استکناف کرده است. همین امر موجب کمبود فضای کتابخانه ای در این شهرستان شده است.

نماینده مردم مشگین شهر در این نشست کتابخانه های عمومی را مراکز تولید علم و ترویج دانایی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین شاخص ها در ارزیابی های فرهنگی، توسعه فضاهای فرهنگی است و کتابخانه عمومی از ارکان مهم شاخص های فرهنگی است.

بابک رضازاده بر لزوم تأمین منابع اعتباری موردنیاز به منظور اجرای برنامه های شاخص فرهنگی تأکید کرد و افزود: بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نمایندگان را به منظور رفع بعضی از نواقص در حوزه تعمیر و تجهیز و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و کتابخوانی به کتابخانه های شهرستان اختصاص خواهم داد.

در ادامه این نشست ضمن بازدید از کتابخانه شهید حسین اسدی، پیام تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به بابک رضازاده، نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه حضور خود در شهرستان مشگین شهر از پروژه کتابخانه شهر جدید قصابه بازدید کرد. وی در جریان این بازدید ابراز امیدواری کرد این پروژه فرهنگی تا دو ماه آتی افتتاح شود و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

کتابخانه عمومی از ارکان مهم شاخص‌های فرهنگی است

کتابخانه عمومی از ارکان مهم شاخص‌های فرهنگی است

نظر شما