شناسهٔ خبر: 67822215 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

  نروژ دارایی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی اسرائیل را مسدود می‌کند

وزیر امور خارجه نروژ گفت که در پی تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، دولت این کشور نیز منابع مالی مربوط به این اقدام را مسدود خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، دولت نروژ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دارایی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مسدود می‌کند.

این اعلامیه پس از آن اعلام شد که اتحادیه اروپا در ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه) تصمیم گرفت تا علاوه بر تحریم های موجود، تحریم هایی را علیه پنج فرد و سه سازمان اسرائیلی به دلیل نقض حقوق بشر در مورد مردم فلسطین اعمال کند.

شهرک نشینان و سازمان های غیرقانونی اسرائیل نیز متهم به ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه به غزه هستند.

اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه ای گفت: جنایت خشونت آمیز همیشه باید عواقبی داشته باشد و ما اکنون تحریم هایی را علیه شهرک نشینان افراطی اعمال می کنیم. وی افزود: ادامه حضور اسرائیل در اراضی اشغالی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، باید پایان یابد.

دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) نیز در حکمی تصریح کرده که تل‌آویو موظف است تمام فعالیت‌های شهرک‌نشینان را متوقف کند و شهرک نشینان را از مناطق اشغالی تخلیه کند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا روز دوشنبه هفته گذشته پنج فرد و سه نهاد صهیونیستی را به دلیل «نقض جدی و سیستماتیک حقوق بشر» فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی، تحریم کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که نقض این موارد حقوق بشر شامل «سوءاستفاده از حق فلسطینیان برای برخورداری از بالاترین استانداردهای تمامیت جسمی و روحی، حق مالکیت، حق زندگی خصوصی و خانوادگی، آزادی مذهب یا عقیده و حق آموزش و پرورش است.»

تحریم‌ها شامل انجمن شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی، فعالان خشونت طلب تزاو که مسوول جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است، و سازمان افراطی او لهاوا که برای پاکسازی قومی فلسطینیان تبلیغ می‌کند، است.

نظر شما