شناسهٔ خبر: 67821984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

سازمان ملل : حدود ۲۶ میلیون نفر در سودان از گرسنگی شدید رنج می‌برند

از این ۲۶ میلیون نفر گرسنه در سودان، ۷۵۰ هزار نفر تنها یک قدم با قحطی فاصله دارند که برای ما به معنای مرحله پنج در طبقه بندی یک‌پارچه امنیت غذایی (IPC) است.

صاحب‌خبر -
سخنگوی سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع غذایی در سودان، اظهار داشت: در حدود ۲۶ میلیون مرد، زن و کودک به شدت گرسنه هستند که معادل کل جمعیت استرالیا است.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک به خبرنگاران گفت: از این ۲۶ میلیون نفر گرسنه در سودان، ۷۵۰ هزار نفر تنها یک قدم با قحطی فاصله دارند که برای ما به معنای مرحله پنج در طبقه بندی یک‌پارچه امنیت غذایی (IPC) است.
 
سخنگوی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که مردم سودان با بدترین وضعیت ممکن روبه‌رو هستند.
 
درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲) میان ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز شد و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها تاکنون ثمری نداشته است.
 
بر اساس آمار سازمان ملل، در این درگیری‌ها دست کم ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر کشته و بیش از ۳۳ هزار نفر مجروح شدند.
 
از آنجایی که نزدیک به ۶.۸ میلیون نفر در سودان خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و به دنبال امنیت در این کشور یا کشورهای همسایه هستند، بحران انسانی پیوسته وخیم‌تر می‌شود.
 
طبق این گزارش، تاکنون چندین توافق آتش‌بس با میانجیگری عربستان سعودی و آمریکا در پایان دادن به خشونت‌ها در سودان شکست خورده است.

نظر شما