شناسهٔ خبر: 6782149 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«آقای هاویشام» در راه است

رامبد خانلری مجموعه داستان «آقای هاویشام» را در دست انتشار دارد.

صاحب‌خبر -
 
رامبد خانلری
رامبد خانلری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: مجموعه داستان «آقای هاویشام» را برای انتشار به نشر آگه سپرده‌ام که تا پاییز امسال منتشر می‌شود. این مجموعه نیز مانند «سرطان جن» یک موضوع مشترک دارد.
 
وی افزود: مجموعه داستان «آقای هاویشام» درباره تصمیم‌های بعید است؛ یعنی اشخاص در آن موقعیت‌ها کمتر چنین تصمیم‌هایی می‌گیرند، اما در داستان من وضع به گونه‌ای دیگر است و شخصیت‌ها در موقعیت‌های داستانی تصمیم‌های دیگری می‌گیرند.
 
این داستان‌نویس اضافه کرد: در حال حاضر نیز مشغول نگارش یک مجموعه داستان و رمان هستم. به دلیل علاقه بیشترم به مجموعه داستان به گمانم این کتاب زودتر از رمانم آماده انتشار شود. این مجموعه داستان «امیر پادگانی که نیست» نام دارد و شامل 6 داستان می‌شود که تاکنون چهار عنوان از آنها آماده شده است.
 
خانلری یادآور شد: مجموعه داستان «امیر پادگاهی که نیست» در موقعیت‌هایی مانند قبرستان و پادگان می‌گذرد. اما پادگان و قبرستانی که آدم‌های مجازی به طور مثال در خانه خود به شکل مجازی ایجاد کرده‌اند. در واقع ضرورتی در ذهن یکی از شخصیت‌های داستان ایجاد شده و باعث ساخته شدن چنین مکان‌هایی در خانه‌ها شده است.
 
وی ادامه داد: «سرمه‌سرا» نیز نام رمانی است که مشغول نوشتن آن هستم. این رمان  در حال و هوای «سرطان جن» و در ژانر وحشت است. در واقع این رمان درباره انسان‌هایی است که از زندگی به اصطلاح بریده‌اند و کناره گرفته‌اند و داوطلبانه وارد برزخ می‌شوند.
 
 خانلری منتقد حوزه ادبیات داستانی و موسیقی است و با روزنامه‌ها و نشریات مختلف در عرصه نقد همکاری دارد.

نظر شما