شناسهٔ خبر: 67821340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دوازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر در قم آغاز شد

دوازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر در سالن همایش های زائرسرای رضوی مشهد مقدس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، دوازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر با عنوان «محله قرآن 8» به‌منظور توانمند سازی رابطین استانی و شهرستانی، تنظیم برنامه‌های قرآنی شش ماهه دوم سال 1403 و تبیین ظرفیت های قرآن و راهکارهای ظرفیت سازی قرآنی در اربعین از صبح امروز چهارشنبه سوم مرداد 1403 در سالن همایش های زائرسرای رضوی مشهد مقدس آغاز و تا جمعه 5 مرداد ادامه خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه این همایش با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، مدیر جامعه قرآنی عصر و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، حجت الاسلام راجی متخصص عرصه جهاد تبیین و همچنین حضور مدیران استانی و شهرستانی جامعه قرآنی عصر برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی، مدیر جامعه قرآنی عصر ضمن خیر مقدم بر لزوم تکثیر گروه ها و حلقه های کوچک قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: مناسبت هایی نظیر اربعین و ماه مبارک رمضان می تواند فرصتی برای ایجاد انگیزه در میان آحاد مردم برای ترویج جلسات خانگی قرآن باشد.

وی با اشاره به برپایی موکب های قرآنی متعدد در سرتاسر مسیر راهپیمایی اربعین در داخل و خارج کشور، گفت: باید برای ترویج فرهنگ قرآنی مجاهدانه تلاش کرد و از این فرصت معنوی برای ترویج جلسات خانگی قرآن که از دغدغه های مقام معظم رهبری است بهره برد تا به فضل خدا نور هدایت قرآن در تک تک خانه های مردم بتابد و جامعه ای قرآنی را در این عصر شاهد باشیم.

مدیر جامعه قرآنی عصر تأثیرگذاری بیشتر برنامه های قرآنی را نیازمند هم افزایی و کار تشکیلاتی و منسجم فعالان و تشکل‌های قرآنی دانست و افزود: هدف از برگزاری این گونه همایش ها علاوه بر ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران و اعضا، ایجاد پیوند اخوت و برادری در میان اعضای جامعه قرانی عصر برای کار منسجم و هماهنگ است.

نظر شما