شناسهٔ خبر: 67821221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اظهارات جدید فرمانده کل سپاه درباره ارتش و فراجا

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هویت حقیقی سپاه برآمده از روح عاشوراست، گفت: سپاه به همراه همه قوای مسلح کشور اعم از برادران عزیز ارتش و فراجا همه با هم در یک سنگر واحد سال‌هاست از حقیقت بزرگ انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در مراسم معارفه معاون روابط عمومی سپاه و همچنین رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه که امروز چهارشنبه در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، گفت: تولد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ظهر عاشورا صورت گرفت، هنگامی که تعدادی از اصحاب با ایمان و وفادار برای اقامه نماز سینه‌های ستبر خود را آماج تیرهای دشمن کردند تا حجت خداوند به همراه اهل بیت او بتوانند اقامه‌ی نماز کنند. 

بنابر گزارش تسنیم، وی افزود: پاسداری از اقامه نماز یکی از زیباترین جلوه‌های پاسداری از اسلام بود؛ زیرا کسانی که در مقابل تیرهای دشمن ایستاده بودند، باید تن خود را به تیر می‌زدند؛ نه اینکه تیرها به تن آن‌ها می‌خورد. انسان وقتی در مقابل آماج گلوله‌ها و ضرورت شمشیرها قرار می‌گیرد، هرگاه تیرهای بلا به سوی او بیایند، باید خود را به کناری بکشد تا تیرها به پیکر او نخورد؛ اما کسانی که از امام دفاع می‌کردند، باید خود را به تیر می‌زدند و هیچ تیری نباید از پیکر آن‌ها عبور می‌کرد و این نفس پاسداری است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پاسدار انقلاب اسلامی به آب و آتش می‌زند و پیکر خود را به شمشیر می‌سپارد، گفت: پاسدار انقلاب اسلامی سینه خود را به تیر می‌زند تا این تیرها به پیکره امت اسلام و جسم امام و مسلمین وارد نشود. آن هنگامی که حضرت ابوالفضل (ع) آن جوانمرد الهی پرچم را به دست گرفت، مشک بر دوش نهاد، آب ننوشید و مشک را در زیر دستانش که قطع شده بودند با دهان خویش به سوی خیمه‌ها می‌برد و آنگاه که چشمانش هدف تیر قرار گرفت و از اسب بر زمین افتاد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

سلامی ادامه داد:  آن هنگامی که طلحه و زبیر مقابل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ایستادند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت، هویت حقیقی سپاه برآمده از روح عاشوراست. پاسداران ابوالفضلی و عاشورایی عمل می‌کنند. سپاه به همراه همه قوای مسلح کشور اعم از برادران عزیز ارتش و فراجا همه با هم در یک سنگر واحد سال‌هاست از یک حقیقت بزرگ دفاع می‌کنند.

وی افزود: وقتی این حقیقت درخشان انقلاب اسلامی از افق این سرزمین طلوع کرد و در طفولیت خود پنجه در پنجه قدرت‌های بزرگ افکند و با همه قدرت‌های شیطانی درگیر شد، هیچ‌کس شاید باور نمی‌کرد که این انقلاب شکوهمند قادر باشد که با این آرایش جهانی متشکل از بزرگترین امپراتوری‌های تاریخ حیات بشر مبارزه کند و پیروز شود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هیچ نقطه تاریکی در این پیکارِ بیش از چهار دهه‌ای انقلابِ ما با دشمنان اسلام، دشمنان امت اسلامی و دشمنان ایران وجود ندارد. تمام صفحات این تاریخ ۴۶ ساله سرشار از افتخار، هنرنمایی مجاهدان و سرشار از حکایت‌های شگفت‌انگیز و پیروزی‌های فوق تصور است.

وی در ادامه گفت: دشمنان همه امکانات، تجربیات و ابزارهای خود را به میدان آوردند اما مقاومت به نام اسلام و تحت ولایت ولی فقیه صورت گرفت و دشمن را ناکام گذاشت. برای سپاه قطعات درخشانی از شکوه مقاومت و مواجه با دشمنان شکل گرفت و سپاه در همه صحنه‌ها گوش به فرمان بود.

سلامی ادامه داد: همه قدرت‌های جهانی اگر جمع می‌شدند نمی‌توانستند با پدیده تکفیر مقابله کنند اما یک ابر مرد از نسل انقلاب اسلامی و پاسداری فداکار، طومار تکفیری‌ها را در هم پیچید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اقدامات سردار نائینی در مرکز مطالعات جنگ سپاه گفت: در دوران تصدی سردار نائینی در این مرکز شاهد تحول همه جانبه مرکز مطالعات و اسناد جنگ در سپاه بودیم و در این مسیر سرداری فدوی هم کمک‌های شایانی به این مرکز کردند. امیدواریم همین مسیر در مسئولیت جدید ایشان هم دنبال شود.

وی اظهار داشت: روابط عمومی سپاه با بیانیه‌های خود دل دشمنان را لرزاند و همواره دستاوردهای سپاه را به اطلاع مردم ایران و جهان رساند اما هیچگاه یک دروغ هم نگفت.

۲۷۲۱۵

نظر شما