شناسهٔ خبر: 67821171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بررسی آینده غزه در نشستی پنهانی

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: سایت اکسیوس با گزارش از برگزاری نشستی غیرعلنی میان دولتمردان آمریکایی، اسرائیلی و با حضور دیپلمات‌های بلندپایه‌ای از امارات متحده عربی در ابوظبی، به طرح امارات متحده عربی برای مدیریت غزه پس از جنگ اشاره کرد.
بنا به گزارش اکسیوس در این نشست که روز پنجشنبه هفته گذشته به میزبانی وزیرخارجه امارات متحده عربی برگزار شد مقامات عالیرتبه آمریکایی و اسرائیلی حضور داشتند.
براساس این گزارش رن درمر، وزیر امور راهبردی اسرائيل که با بنیامین نتانیاهو پیوندهای نزدیکی دارد با دو مقام ارشد از وزارت دفاع اسرائیل که روی طرح‌های مدیریت غزه پس از جنگ کار می‌کنند به همراه برت مک گورک، مشاور بایدن در امور خاورمیانه، و تام سالیوان، مشاور وزارت خارجه آمریکا در این نشست حاضر بودند.
سایت خبری اکسیوس میگوید که این نشست به دنبال انتشار طرح پیشنهاد اداره غزه از سوی لانا نسیبه، دستیار وزیرخارجه امارات متحده عربی در روزنامه فایننشیال تایمز برگزار شده است.
در این طرح که دوشنبه گذشته در این روزنامه بریتانیایی منتشر شده است، این دیپلمات ارشد اماراتی از طرحی جامع برای اداره غزه تحت مدیریت دولت خودگردان فلسطینی و با حضور نیروهای اماراتی در چارچوب پاسداران صلح چند ملیتی در باریکه غزه پرده برداشته است.امارات پیشتر نیز برای آشتی میان اعراب و اسرائيل گام‌هایی دیپلماتیک برداشته و در همکاری با واشنگتن، نقش مهمی در عادی سازی رابطه با اسرائیل در چارچوب پیمان ابراهیم ایفا کرده است.
اکسیوس نوشته است که پیگیری این سایت خبری از کاخ سفید، دفتر نخست‌وزیر اسرائيل و سفارت امارات متحده عربی در واشنگتن در تایید این خبر، حاصلی در بر نداشته است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما