شناسهٔ خبر: 67821099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشته دکتری پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد راه‌اندازی شد

گناباد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: آموزش رشته پرستاری در مقطع دکتری برای نخستین بار در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، دکتر رضا احمدی روز چهارشنبه افزود: به استناد رای صادره در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با راه‌اندازی رشته پرستاری مقطع دکتری تخصصی (PHD) در این دانشگاه موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۹۰ دانشجو در رشته کارشناسی و ۱۰۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در دانشکاه علوم پزشکی گناباد تحصیل می کنند، گفت: با راه اندازی رشته دکتری تخصصی پرستاری امکان ارتقای این رشته فراهم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد سایر موفقیت‌های این دانشگاه را کسب تاییدیه سه ساله اعتبار بخشی دوره آموزشی پزشکی عمومی، مجوز پذیرش دستیاری اطفال و راه اندای رشته های کارشناسی فوریت ها و فناوری پزشکی و اتاق عمل ذکر کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گناباد جزو اولین دانشگاه‌هایی است که پس از تفکیک آموزش پزشکی از وزارت علوم تاسیس شد و دانشکده پرستاری این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشکده است که هم اکنون با حضور ۳۰ عضو هیات علمی و زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات به روز در سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا بستر آموزشی خوبی برای تربیت دانشجویان پرستاری فراهم کرده است.

احمدی گفت: وجود کتابخانه، آزمایشگاه‌ها، سالن‌های آموزشی، سالن‌های ورزشی و اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه از جمله ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حوزه آموزشی، پژوهشی و رفاهی به شمار می رود.

دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال ۱۳۶۵ راه اندازی و تاکنون یک هزار و ۲۶۲ نفر از آن دانش‌آموخته شدند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی، مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.

۱۳۰ عضو هیات علمی در چهار دانشکده پزشکی، بهداشت، پرستاری و پیراپزشکی کار آموزش ۲ هزار دانشجو را در این دانشگاه بر عهده دارند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد شامل مراکز تحقیقاتی توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) ، پرستاری، بیماری‌های عفونی و سلامت باروری و جمعیت است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

نظر شما