شناسهٔ خبر: 67821040 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو «الفتح» عراق خواستار اتخاذ موضع قاطع دولت در برابر تهاجم ترکیه شد

تهران- ایرنا- یک عضو ائتلاف «الفتح» عراق از دولت این کشور خواست تا در برابر تهاجم مکرر ترکیه به منطقه کردستان موضع بازدارنده و قاطعی اتخاذ کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «المعلومه»، «علی الفتلاوی» عضو ائتلاف الفتح عراق ضمن درخواست از دولت برای اتخاذ موضع بازدارنده در برابر تهاجم ترکیه، از موضع اربیل نیز انتقاد کرد.

وی گفت: دولت کردستان با طرف ترکیه‌ای همدستی می‌کند چرا که هیچ موضع واقعی و جدی در برابر نقض حاکمیت عراق اتخاذ نکرد.

الفتلاوی افزود که اربیل حتی این تهاجم را محکوم نکرده است و از دولت عراق نیز برای مقابله با این تهاجم درخواستی نکرد؛ اربیل تنها به منافع اقتصادی خود با ترکیه می‌اندیشد چرا که ترکیه تنها گذرگاه تجاری آن است.

در همین ارتباط فعالان اجتماعی و سیاسی در شمال عراق این روزها ویدئوهایی درباره حضور مسلح نیروهای ترکیه در شمال عراق در شبکه های اجتماعی منتشر کرده‌اند که همگی گویای آن است که حضور نظامی ترکیه در شمال عراق فقط به مناطق مرزی و خالی از سکنه منحصر نشده بلکه مناطق مسکونی در عمق استان دهوک را فراگرفته است.

یکی از ویدئوها نشان می دهد که نیروهای مسلح ترکیه در عمق اراضی شمال عراق، ایست بازرسی دایر و پلاکاردهایی نصب کرده و روی آن نوشته شده اند: «اینجا مرز ترکیه است!» و از نزدیک شدن و تردد مردم در این مناطق به عنوان بخشی از اراضی ترکیه هشدار داده اند.

در همین ارتباط «سروه عبدالواحد» رییس فراکسیون «نسل جدید» در پارلمان عراق درباره حجم حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق گفته است که آنکارا ۲۳ پایگاه نظامی در دو استان اربیل و دهوک ایجاد کرده است.

آنکارا در توجیه عملیات نظامی خود در عمق اراضی شمال عراق مدعی است که برای سرکوب و مهار فعالیت گروه مسلح موسوم به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) دست به این عملیات جدید نظامی زده است.

برچسب‌ها:

نظر شما