شناسهٔ خبر: 67820950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است

جانشين فرمانده کل انتظامی کشور گفت: جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است و بکارگيری اتباع غيرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو يا املاک به دليل محدوديت های خريداری اتباع از مصاديق عمل مجرمانه است و مردم بايد از اين اقدامات خودداری کنند. جانشين فرمانده کل انتظامی کشور گفت: جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است و بکارگيری اتباع غيرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو يا املاک به دليل محدوديت های خريداری اتباع از مصاديق عمل مجرمانه است و مردم بايد از اين اقدامات خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در سفر دو روزه به استان قزوین پس از شرکت در مراسم صبحگاه و رژه نیروهای انتظامی در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها در خصوص وضعیت امنیت کشور و برخورد با اتباع غیر مجاز پاسخ گفت.

سردار قاسم رضایی در این مصاحبه اظهارداشت: قزوین یکی از استانهای انقلابی است که سه هزار شهید تقدیم نظام کرده و در دفاع از حافظان و پاسداران انقلاب پای کار هستند و امروز شاهدیم همکاران ما در کنار این ملت در عرصه های مختلف تلاش می کنند.

جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اتفاقات پیش رو از جمله شهادت رئیس جمهور، برگزاری انتخابات و تامین امنیت کشور مدیریت مناسبی بر ناهنجاری جامعه داشته ایم و استان قزوین هم در این عرصه موفق عمل کرده است.

سردار رضایی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و اساسی در استان قزوين مسئله نگهداری و حمل سلاح غيرمجاز است که با توجه به خسارات و صدمات جبران ناپذير ناشی از اين موضوع، جمع آوری سلاح های غيرمجاز نيز به طور جدی در دستور کار مجموعه انتظامی قرار دارد.
 
سردار قاسم رضايی گفت: پليس با اقدامات سلبی طرح جمع آوری سلاح غيرمجاز را اجرایی کرده و ديگر نهادها به ويژه رسانه ها نيز بايد با فرهنگ سازی و اقدامات ايجابی در اين خصوص وارد عمل شوند و از مردم هم درخواست می کنیم ضمن تحويل سلاح هاي غيرمجاز خود به پليس، هرگونه اطلاعاتی در اين خصوص دارند را از طريق پل ارتباطي 110 و 197 به پليس اطلاع دهند.
 
اين مقام انتظامی تاکيد کرد: بايد به نقطه اي برسيم که دارندگان سلاح غيرمجاز از اين اقدام مجرمانه خود احساس ناامنی کنند، نه اينکه هنجارشکنان بخواهند با تامين اين سلاح ها فرصت قدرت نمايی و ايجاد مزاحمت براي مردم و جامعه را پيدا کنند.
 
وی با اشاره به حضور اتباع بيگانه و تهديدات موجود در اين خصوص برای هر کشوری، تصريح کرد: ورود غيرمجاز اتباع در قانون جرم انگاری شده و آن دسته از اتباعی که مدت اقامت آنها به پايان رسيده شامل اين موضوع بوده و می بايست ضمن شناسايی در کوتاهترين زمان به کشور خود منتقل شوند.

جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است

سردار رضايي بیان کرد: هرگونه بکارگيری اتباع غيرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو يا املاک به دليل محدوديت های خريداری اتباع از مصدايق عمل مجرمانه تلقی شده و مردم بايد از اين نوع اقدامات خودداری کنند.
 
وی اظهارداشت: اتباع غيرمجاز می توانند از طريق معرفي خود به اردوگاه هايی که به اين منظور پيش بيني شده به کشور خود بازگردند، و هماهنگی ديپلماسی با کشورهای همسايه در اين خصوص انجام شده و پليس با جديت تمام اين ماموريت را به عنوان برخورد با يکی از جرائم مشهود رصد و مديريت خواهد کرد. 

جانشين فرمانده کل انتظامی کشور ضمن ابراز خرسندی از اقدامات هوشمندانه پليس در مرزبانی کشور در برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر بيان کرد: از ديگر ماموريت های مهم و پيش روی مجموعه انتظامی، اربعين اباعبدالله الحسين(ع) و سفر عاشقان حسينی برای زيارت عتبات و عاليات است که اقدامات ويژه ای برای هماهنگی با پليس عراق انجام شده و ما عاشقانه آماده خادمی در اين مراسم شکوهمند مذهبی و بين المللی هستيم.

جمع آوری سلاح های غیر مجاز در دستور کار پلیس است

وی گفت: علاوه بر گذرنامه های عادی، گذرنامه هايی با اعتبار 2 ماهه ويژه اربعين در نظر گرفته شد و تمامی تلاش برای سهولت سفر زائران در دستور کار قرار دارد و از مردم انتظار داریم به منظور کاهش بار ترافيکی تا حد امکان از پايانه های عمومی برای سفر به مرزها استفاده کرده و درکنترل ترافيک با پليس همکاری کنند.
 
سرداررضایی اقدامات انتظامی در استان قزوين را مثبت ارزيابي کرد و اظهارداشت: استان قزوين در ارزیابی عملکرد خود نمره مطلوب و قابل قبولی دارد و از تلاش همکاران خود تقدیر می کنیم.

انتهای پیام

نظر شما