شناسهٔ خبر: 67820559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوری قزلجه:

افزایش مشارکت در انتخابات‌های آتی نیازمند رفع مشکلات اقتصادی است

صاحب‌خبر -
افزایش مشارکت در انتخابات‌های آتی نیازمند رفع مشکلات اقتصادی است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس از برخی دسته‌بندی‌های سیاسی در جریان انتخابات که باعث کاهش مشارکت شد، انتقاد کرد و گفت: باید از اشتباهات گذشته درس گرفت چرا که راه اختلاف و کینه، ثمره شومی دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه، 3 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن قدردانی از ملت شریف ایران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب گفتمان مورد نیاز کشور در این برهه و تبریک به مسعود پزشکیان برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، گفت: یاد و خاطره امام(ره) و شهدایی که چنین قانون اساسی و نظامی را برای ما به ارمغان گذاشته اند که ظرف کمتر از 50 روز بدون هیچ خللی، رئیس جمهوری برای کشور انتخاب شد را گرامی می داریم.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این انتخابات زودهنگامی باعث آغاز فعالیت دو دوره جدید مجلس و دولت به صورت همزمان شد که همانند نظام پارلمانی است، عنوان کرد: 4 سال کشور را یک دولت و یک مجلس بر اساس یک برنامه توسعه پیش خواهند برد از این رو از این منظر نیازمند تعامل و همکاری هستیم.
وی انتخاباتی که اخیرا در کشور برگزار شد را بسیار درس آموز دانست و افزود: تمامی کسانی که هنوز معتقد هستند راه اصلاح امور کشور از طریق صندوق رأی و انتخابات است از مردم دعوت به مشارکت کردند یعنی با سازوکار موجود پذیرفتند که باید دعوت به مشارکت کنند اما نتیجه چه شد؛ باز هم انتخاباتی با مشارکت 50 درصدی داشتیم. دوستانی که دل در گروی این انقلاب و نظام دارند باید در این موضوع تأمل کنند.
نوری قزلجه در ادامه با بیان اینکه افرادی که بر طبل اختلاف می کوبند و دائم جامعه را شقه شقه می کنند، نتیجه دسته بندی کردن ها را مشاهده کنند، گفت: جالب است؛ آمدند و حتی دعوت به مشارکت را نیز دسته بندی و قطب بندی کردند. برخی خوشحال شدند که اصلاح طلبان نیز نتوانستند آن شور و شوق را در جامعه ایجاد کنند؛ پاسخ این است که اصولگرایان نیز نتوانستند چنانچه اصلاح طلبان نیز نتواستند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تأکید بر اینکه باید از اشتباهات گذشته درس گرفت و دانست که راه اختلاف و بغض و کینه ثمره شومی دارد، عنوان کرد: باید به قرآن پناه برد و به ریسمان الهی پیوند زد و تفرقه ایجاد نکرد که باعث می شود آبرو برود.
وی در ادامه ضمن تشکر از تمامی افرادی که دعوت به مشارکت کردند، ابراز داشت: امام(ره)، رهبری، نظام و انقلاب متعلق به همه ملت ایران است و هیچ فرد یا گروهی نمی تواند آن را به نام خود مصادره کند. همه مردم در انقلاب بودند و هستند اما از سیاست ها، عملکردها و بداخلاقی ها ناراحت هستند و از همه مهم تر از جنگ قدرت در بخش های مختلف کشور خسته شده اند.
نوری قزلجه افزود: از جانب دیگر حل نشدن مشکلات اساسی مردم مانند معیشت، بیکاری، گرانی و کمبود و گرانی دارو و غیره از گلایه های اساسی مردم است که حل آن و جلب رضایت مردم و افزایش شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه ایرانی نیازمند توجه جدی مسئولان حوزه های مختلف به اصل نظام و قانون اساسی و فلسفه وجودی خودشان است که جز برای خدمت به خلق شأنی ندارند.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز مسئولیت سنگینی بر عهده دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم است، گفت: از جانب دولت، معرفی کابینه منطبق بر شعارها و گفتمان های خردورزی و اخلاق دولت، مهم است که به تأیید ملت نیز رسیده است نظیر شایسته گزینی، پاکدستی، فراجناحی و ملی بودن و توجه به رهنمون های راهگشایی که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان مطرح فرمودند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر مجلس نیز ضمن حفظ استقلال و شأن نظارتی خود، همکاری با دولت را در چارچوب قانون اساسی و بیانات رهبر معظم انقلاب برای کمک به تشکیل کابینه و فعالیت دولت جدید اعمال کند که این همکاری و همدلی می تواند افق های روشنی در مسیر ملت ایران نمایان کند.
نوری قزلجه در ادامه خطاب به مردم افزود: اکنون زمان همکاری و همدلی است و باید از اختلافات بنیان‌کن دوری کرد و به سمت یاری یکدیگر برویم. صد البته که این تعامل و رفاقت ها نباید مانع از طرح نقدهای سازنده و هشدارهای بازدارنده و امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب اخلاق در حوزه حکمرانی شود چرا که نقد و بررسی و ارائه راهکارهای جدید و مقرون به صرفه، لازمه رشد و پیشرفت یک جامعه است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم این امیدی که در جامعه و میان مردم ایجاد شده و موجب خشنودی همه دلسوزان شده، با توفیقات دولت و مجلس روز به روز در کشور شکوفاتر و پربارتر شود تا شاهد رفع مشکلات اقتصادی مردم و پیشرفت بیش از پیش ایران باشیم و در انتخابات آتی، شاهد افزایش مشارکت مردم در سرنوشت کشور باشیم.
وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود، بستان آباد عنوان کرد: تسریع در انتقال آب سد کلدان به شهرستان بستان آباد، تکمیل چهاربانده کردن مسیر بستان آباد-تبریز، رفع کمبود آب شرب روستاهای استان، رفع قطعی برق چاه های آب کشاورزی و پمپاژ ثانویه و جلوگیری از کاهش ظرفیت پروانه چاه های کشاورزی، اصلاح وضعیت نامناسب راه های روستایی و تسریع در اجرای پروژه های مصوب و رفع کمبود سوخت ماشین آلات کشاورزی از مشکلات موجود منطقه است.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: همچنین عدم پرداخت تسهیلات بانکی و وام های ضروری مردم، تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی و اجرای قانون رفع تداخل، رفع مشکل ارتباط تلفنی ثابت و سیار و اینترنت روستاها، رفع کمبود آرد استان و پرداخت پول گندم و کلزای کشاورزان و حل مشکل پیش آمده برای کامیون های وارداتی از جمله مشکلات موجود در منطقه است که باید پیگیری شود./
پایان پیام

نظر شما