شناسهٔ خبر: 67833063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از افزایش صادرات غیرنفتی عربستان تا تولید خودروی برقی در عراق از افزایش صادرات غیرنفتی عربستان تا تولید خودروی برقی در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الامارات‌الیوم، الشرق، الجزیره، عکاظ عربستان و الفرات‌نیوز. عکاظ: صادرات غیرنفتی عربستان 8.2 درصد افزایش یافت اداره کل آمار عربستان اعلام کرد که صادرات غیرنفتی (با احتساب صادرات مجدد) در اردیبهشت ماه گذشته،

صاحب‌خبر -

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الامارات‌الیوم، الشرق، الجزیره، عکاظ عربستان و الفرات‌نیوز.

عکاظ: صادرات غیرنفتی عربستان 8.2 درصد افزایش یافت

اداره کل آمار عربستان اعلام کرد که صادرات غیرنفتی (با احتساب صادرات مجدد) در اردیبهشت ماه گذشته، نسبت به اردیبهشت 2023، 8.2 درصد افزایش داشته است، در حالی که صادرات غیرنفتی ملی (به استثنای صادرات مجدد) به 2.1 درصد کاهش یافته است.

آمارها حاکی از آن است که صادرات کالا در ماه می 2024، نسبت به می 2023، 5.8 درصد افزایش یافته است. این در نتیجه افزایش 4.9 درصدی صادرات نفت است، در حالی که درصد صادرات نفت از کل صادرات از 73 درصد در می 2023، به 72.4 درصد در می 2024 کاهش یافته است.

سازمان آمار تاکید کرد: نسبت صادرات غیرنفتی (شامل صادرات مجدد) به واردات در اردیبهشت ماه گذشته افزایش یافته و در مقایسه با 39 درصد در اردیبهشت 2023 به 41.1 درصد رسیده است. 

الفرات‌ نیوز: عراق خودروی برقی تولید می‌کند

سازمان صنایع نظامی عراق اعلام کرد ظرفیت تولید در کارخانه‌های تولید خودروهای برقی، سالانه به 24 هزار دستگاه خواهد رسید.

قصی علی کریم، مدیر روابط عمومی و رسانه در سازمان صنایع نظامی عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد که کارخانه‌های ساخت خودروهای برقی با شرکت‌های معتبر بین‌المللی به توافق رسیده‌اند و مانند کشورهای جهان به تولید خودروهای برقی بادوام مبادرت خواهد کرد.

او افزود: عراق ظرفیت و پتانسیل تولید سالانه به 24 هزار خودرو در انواع مختلف را دارا خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و رسانه در سازمان صنایع نظامی عراق با اشاره به مدل‌های مختلف خودروهای برقی دو در، چهار در، پیکاپ و غیره تصریح کرد: پشتیبان فنی این طرح یکی از شرکت‌های معتبر چینی دارای گواهینامه‌های بین‌المللی در این زمینه خواهد بود.

الجزیره: خرید هواپیما با «یوان» چین 

شرکت هواپیمایی ترکیه«ترکیش ایرلاینز» به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی خارج از چین، چند فروند هواپیما با یوان چین خریداری می‌کند.

این شرکت به لطف درآمدی که از ارزهای خارجی مختلف به دست آورده است و در چارچوب راهبردهای حمایت و حفاظت در برابر خطرپذیری‌ها، ارز جدیدی را به سبد تامین مالی خود اضافه کرد.

این منبع نوشت: ترکیش ایرلاینز سه فروند هواپیمای ایرباس A350 را که در ماه مه و ژوئیه گذشته به ناوگان هوایی این کشور ملحق شدند، با تامین مالی شرکت‌های چینی «اویک اینتر نشنال لیزینگ و سی سی بی فایننشل لیزینگ» به یوان چین خریداری کرد.

الشرق: بزرگ‌ترین توافقنامه فلای دبی با ایرباس و بوئینگ

غیث الغیث، مدیرعامل شرکت «فلای دبی»، اعلام کرد این شرکت در قالب بزرگ‌ترین توافق‌نامه و معامله قدم در راه خرید هواپیماهای اصلی خود گذاشته است؛ به گونه‌ای که از رشد این شرکت تا یک دهه آینده حمایت و اطمینان حاصل کند.

مدیرعامل «فلای دبی» طی اظهاراتی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبرو در انگلیس تصریح کرد این شرکت در حال ارزیابی گزینه‌های مد‌نظر خود با شرکت‌های بوئینگ و ایرباس است.

او افزود: این شرکت هواپیمایی در حال حاضر، با یک ناوگان کامل از هواپیماهای بوئینگ فعالیت می‌کند اما تاخیرها و کنسلی‌های عمده این شرکت امریکایی باعث شده است «فلای دبی» برای خرید بعدی خود در مورد این قرارداد انحصاری تجدید‌نظر کند.

الامارات الیوم: ثبت‌نام جوایز کتاب شارجه تا 31 آگوست ادامه دارد

اداره کتاب شارجه، ثبت‌نام برای جوایز نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه را آغاز کرده است که به دنبال تجلیل از پدیدآورندگان، ناشران و مترجمان است تا از تلاش‌های آنها در غنی‌سازی کتاب‌خانه عربی و بین‌المللی با جدیدترین انتشارات خلاقانه و پژوهشی قدردانی کند.

اسامی برگزیدگان در مراسم افتتاحیه چهل و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه اعلام خواهد شد.

مجموع جوایز این نمایشگاه بالغ بر 625 هزار درهم است که در میان گروه‌های اصلی توزیع می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از: جایزه کتاب اماراتی شارجه، جایزه بهترین کتاب عربی، جایزه بهترین کتاب خارجی، و جایزه شارجه برای تکریم موسسات انتشاراتی، شرکت‌کنندگان می‌توانند معیارهای شرکت در جوایز را در وب سایت رسمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه معرفی کنند.

منبع: sharghdaily-938019

نظر شما