شناسهٔ خبر: 67820540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

دست پر مدیران در نمایشگاه تحول

عصر خودرو- مدیران‌خودرو با سبد کامل محصولات خود به نمایشگاه تحول آمد. خودروهای اکستریم، ام‌وی‌ام و فونیکس غرفه این شرکت را در نمایشگاه تشکیل می‌دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، همچنین موتورهای 2000 و 1600 سی‌سی توربو این شرکت جهت بازدید علاقه‌مندان در بخشی از غرفه قرار داشت.

اکستریم VX
لوکس‌ترین کراس‌اوور مونتاژی بازار ایران، اکستریم VX است. اکستریم یکی از زیرشاخه‌های لوکس مدیران خودرو است که تا الان دو محصول VX و TXL را به بازار ایران معرفی کرده است.

هر دو مدل از یک موتور 2000 سی‌سی توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت بهره می‌برند که در بهترین حالت 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رساند.

شتاب 0 – 100 این شاسی بلند 1985 کیلوگرمی طبق اعلام شرکت، 8.7 ثانیه است که با توجه به ابعاد و و وزن خودرو عدد قابل قبولی ارزیابی می‌شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی VX در هر 100 کیلومتر 9 لیتر اعلام شده است.

از لحاظ ایمنی و امکانات رفاهی، VX در فول‌ترین نمونه خود به بازار عرضه می‌شود. 10 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد – سیستم پارک خودکار و خروج از پارک – دستیار کمکی رانندگی (BSD-LDW-AEB-FCW-LDP-RDP-TSR-SLA-ELK-MEB-BSV-FCTB-DOW-DOA-TJA-ELK-IHC-ACC) امکانات ایمنی هستند که از شما محافظت می‌کنند.

لوکس‌ترین محصول اکستریم در ایران امکانات رفاهی همچون سقف پانورامیک، رینگ 20 اینچی آلومینیومی، حالت های رانندگی (ECO-SPORT-MUD-SNOW-NORMAL-OFFROAD-STANDARD)، دوربین 540 درجه، هدآپ دیسپلی، سیستم فرمان صوتی، خسته گیر پا صندلی شاگرد، گرمکن و سردکن صندلی های جلو و عقب، تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، سنسور نور وباران، آینه الکتروکرومیک، ماساژور9 حالته صندلی سرنشینان جلو، مالتی مدیا 15.6 اینچی با 23 بلندگو سونی، شارژر وایرلس، سیستم رایحه افشانی با قابلیت شخصی سازی، گرمکن فرمان، سنسور پارک جلو و عقب و ... دارد که تنها بخشی از تجهیزات این خودرو هستند.

آریزو GT6
اسپرت ترین عضو خانواده آریزو، 6 جی‌تی نام دارد که در بهترین حالت شتاب 0-100 را معادل 7 ثانیه به ثبت می‌رساند.

مشخصات فنی این خودرو دقیقا با تیگو 8 پرو و 7 پرومکس یکی است و همان موتور 1.6 لیتری TGDI به همراه گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر وظیفه به حرکت درآوردن این سدان 1344 کیلوگرمی را دارند. حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه، 197 اسب‌بخار و 290 نیوتن‌متر گشتاور است که تمامی نیرو با گیربکس DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سیستم تعلیق این خودرو به نسبت نسخه پرو تغییری نکرده و همچنان در جلو مک فرسون و عقب میله پیچشی استفاده شده و یکی از نکات منفی این خودرو به حساب می‌آید.

در آریزو GT6 به نسبت قیمت، امکانات ایمنی و رفاهی نسبتا کاملی را دریافت می‌کنید. از جمله این امکانات میتوان به 6 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم‌های کمکی رانندگی (رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از پارک، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج ازلاین، رادار هشدار تغییر لاین، کروزکنترل تطبیقی، رادار کمکی حرکت در ترافیک، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار هشدار بازشدن درب‌ها، نور بالا اتوماتیک)، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، سنسور نور و باران، دنده پشت فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر وایرلس، مالتی مدیا 10 اینچی با قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی، صندلی‌های ردیف جلو برقی به همراه گرمکن و سردکن، نورپردازی داخل کابین، سنسور پارک جلو و عقب و ... اشاره کرد.

فونیکس FX برقی
این کراس‌اوور برقی که برای اولین‌بار در سال 2023 معرفی شد، ساختار دیفرانسیل جلو دارد. در بهترین حالت این خودرو 204 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پک باتری‌هایی که 40 کیلووات ساعت ظرفیت دارند قادر هستند تا برد حرکتی حدودا 450 کیلومتری را برای این کراس‌اوور رقم بزنند. شتاب 0-100 را در 7.6 ثانیه به ثبت می‌رساند و مدت زمان شارژ سریع آن از 0 تا 80 درصد تنها 30 دقیقه طول می‌کشد.

تغییرات و اصلاحات ظاهری مختصری نسبت به نسخه احتراقی داشته است. این تغییرات عمدتا در بخش جلویی خودرو مشهود هستند؛ به طوری که جلوپنجره مشبکی کاملا حذف شده و نمای جلویی بسته با زاویه‌های تیز است. چراغ‌های LED بازنگری شده و حروف بزرگ OMODA روی آن حک شده است.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو میتوان به 6 کیسه‌هوا، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت حرکت در سربالایی و سرپایینی، رادار برخورد از جلو و عقب، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر دوگانه 24.6 اینچی، سیستم صوتی سونی با 8 اسپیکر، شارژر وایرلس، سانروفف دوربین 360 درجه و ... اشاره کرد که در جایگاه یک کراس‌اوور برقی امکانات مناسبی دارد.

نویسنده: محمد کمال‌پور

نظر شما