شناسهٔ خبر: 67820221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی:

مدرسه تابستانه دارالعلم گامی در جهت گسترش تعاملات علمی است

مشهد- رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم گامی در جهت گسترش تعاملات علمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید طالبی ظهر چهارشنبه در نشست خبری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، به ویژگی‌های این مدرسه اشاره و اظهار کرد: این مدرسه به عنوان یک تشکیلات علمی ایجاد شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: امام‌رضا (ع) نقش اساسی در ترویج علم و دانش داشتند و حضور ایشان در ایران یک انقلاب فرهنگی و علمی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) با مناظرات و تعالیم خود، شاگردان بزرگی پرورش دادند، افزود: پس از شهادت ایشان، مدارس متعددی در اطراف حرم مطهر ایشان شکل گرفت.

طالبی به اهداف برگزاری این مدرسه اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این مدرسه، استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان قدس برای ترویج معارف نبوی، رضوی و اهل‌بیت (ع) است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تشکیل پنج مدرسه دارالعلم گفت: امسال با آسیب‌شناسی و تجربه سال قبل و تعامل با اساتید خبره، برنامه‌ریزی شده و از اساتید و مراجع عظام تقلید و سایر اساتید از قم و تهران دعوت شده است.

وی همچنین از ایجاد دفتر دارالعلم در نجف در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم در بلندمدت، با حوزه علمیه نجف نیز تعاملات علمی داشته باشیم.

طالبی حضور اساتید از کشورهای مختلف را نقطه قوت این دوره آموزشی عنوان کرد و گفت: از این فرصت تابستان برای انجام تعاملات علمی، بیشتر استفاده خواهیم کرد.

نظر شما