شناسهٔ خبر: 67819733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در اصفهان در ۴۸ ساعت آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی استان در ۴۸ ساعت آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، از افزایش غِلظت آلاینده‌های جو استان طی در 28 ساعت آینده خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان میزان آلایندگی ناشی از نفوذ گرد و خاک از امروز در مناطق شرق و شمال افزایش خواهد یافت و بر همین اساس به شهروندان به ویژه بیماران و افراد آسیب‌پذیر توصیه می‌شود که در این مدت الزامات بهداشتی و سلامت را رعایت کرده و حدالامکان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.

وی افزود: علاوه بر این بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان در روز پنجشنبه 4 مرداد ماه میزان غلظت ازن در محیط به عنوان آلاینده ثانویه به دلیل افزایش دما و تابش اشعه ماورای بنفش خورشید افزایش خواهد یافت و همچنین تداوم و شدت وزش باد و خیزش گرد و خاک موجب کاهش میدان دید در مناطق شمال، شرق و مرکز استان خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: افزایش سرعت وزش باد در مناطق کویری در مرز بین استان اصفهان با استان‌های سمنان و یزد و همچنین کویر مشترک بین استان قم و اصفهان، موجب خیزش گرد و خاک و نفود آن به مناطق شرق، شمال و مرکز استان به ویژه شهرستان‌های اردستان، کاشان، آران و بیدگل، ورزنه، اصفهان و دیگر مناطق استان شده و بر همین اساس وضعیت هوا در این نواحی برای عموم ناسالم اعلام شد و این وضعیت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش دما موجب شده که سرعت تندبادها در مناطق کویری افزایش یابد، افزود: نبود بارش‌ها باعث شده که رطوبت خاک پایین باشد و با توجه به وسعت پهنه‌های خشکسالی، با اندک وزش باد  گرد و خاک از زمین متصاعد می‌شود و موجب کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع میدان دید در  مناطق شمال و شرق استان شده است.

شیشه‌فروش تاکید کرد: هر گونه اقدامی که به تشدید گرد و غبار و آلاینده‌ها منجر شود از جمله فعالیت‌های خاک‌ورزی، خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی، حمل و نقل خاک و گچ ممنوع است. همچنین با همکاری سازمان صمت و نظارت سازمان محیط زیست در این مدت فعالیت صنایع آلاینده شناسایی  شده کاهش می‌یابد.

وی خطاب به شهروندان اصفهانی گفت: در این مدت توصیه می‌شود که شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک را رعایت کنند و از انجام فعالیت‌های بدنی در فضای باز و  انجام سفرهای غیرضروری برون و درون شهری خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به‌ کاهش میدان دید در محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان به ویژه در شرق استان رعایت اصول ایمنی تردد الزامی است.

وی یادآور شد: کارگروه شرایط گرد و خاک شیوه‌نامه وضعیت اضطرار گرد و خاک را به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای انجام ماموریت‌های مرتبط با این شرایط با اعمال نظارت‌های میدانی در جهت کاهش انتشار منابع آلاینده خودرویی و صنعتی استان ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/170

نظر شما