شناسهٔ خبر: 67819727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، امنیت کنکور را تضمین کرد

صاحب‌خبر -
رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: مصوبه ۸۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، امنیت کنکور را تضمین کرده است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی 2 سال است که اجرایی می‌شود و بر اساس این مصوبه سوابق تحصصیلی دانش‌آموزان در نمره نهایی کنکور لحاظ می‌شود. با این مصوبه، سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه به دو بخش سوابق تحصیلی و بخشی دیگر به نمره کنکور مرتبط می‌شود، بر این اساس تاثیر قطعی سوابق تحصیلی تا سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تاثیر قطعی و در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی می‌رسد.
رضا صابری رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه 895 شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مصوبه 895 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنش موجود در سنجش را حل کرد.
وی افزود: تدبیر سازمان ملی سنجش نیز در این زمینه باارزش بود و بهترین آرامش را به جامعه داد.
رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس وزارت علوم عنوان کرد: وقتی در یک امر علمی بسیار مهمی مانند کنکور متهم به تقلب می‌شود، اعتماد افراد سالم جامعه آسیب می‌بیند.
وی افزود: در حال حاضر تدابیر ویژه‌ای برای برگزاری کنکور لحاظ می‌شود، دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های متعدد باعث شده دیگر چیزی به نام تقلب اتفاق نیفتد؛ البته بهتر این است که شبهه تقلب هم اتفاق نیفتد که این موضوع  مصیبت‌های بسیاری به بار آورده بود.

صابری تصریح کرد: در جلسه اخیری که با معاون ریاست دیوان عدالت اداری داشتیم، آنها هم موضع خیلی خوب و مثبتی نسبت به حل این موضوع ارائه کردند. ان‌شاءالله پیش‌بینی می‌کنیم این نگرانی که در طی سال‌های 1402-1401 در حوزه سنجش پیش آمد بزودی برطرف شود.

وی گفت: با تدابیر فنی که در حوزه سازمان ملی سنجش پیش‌بینی شده می‌توانیم به خانواده‌ها این اطمینان خاطر را بدهیم که فرزندان‌شان براساس تلاس‌های علمی‌ خود می‌توانند صندلی‌های دانشگاه‌ها را بدست بیاورند.

صابری افزود: از طرفی امید است که اصرار شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اثر سوابق تحصیلی باعث شود که آموزش و پرورش هم سابقه تحصیلی مطمئنی برای دانش‌آموزان ایجاد کند که تمام استرس ورود به دانشگا‌ه فقط کنکور نباشد و بخشی به سمت سابقه تحصیلی برود.

رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس وزارت علوم یادآور شد: حوزه آموزش عالی در این دولت با تلاش‌های زلفی‌گل وزیر علوم مورد توجه قرار گرفت و با عنایت‌های ویژه و خاصی که آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شهید جمهور داشتند این ریل‌گذاری که در برنامه هفتم پیشرفت، انجام  شده و پزشکیان هم مسّر است که برنامه هفتم پیشرفت را اجرا کند و این شعار امید بخش است که مسیر آموزش عالی همچنان مسیر رو به رشد و توسعه باشد.

کپی لینک لینک کپی شد

برچسب‌ها:

نظر شما