شناسهٔ خبر: 67819142 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید فشار بر صنعت گردشگری رژیم صهیونیستی/۱۰ درصد هتل‌ها در معرض ورشکستگی‌اند

تهران-ایرنا- تداوم عملیات طوفان‌الاقصی موجب فشار بر بخش‌های مختلف اقتصاد رژیم صهیونیستی از جمله صنعت گردشگری این رژیم شده است تا جایی که ۱۰ درصد هتل‌های آن در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی المیادین، انجمن هتلداران رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۰ درصد هتل های سرزمین های اشغالی در معرض تعطیلی هستند.

بر اساس این گزارش، تقریبا همه هتل های سرزمین های اشغالی بعد از عملیات طوفان الاقصی به خاطر نبود گردشگر، خالی مانده و قادر به ادامه فعالیت نیستند.

پیشتر نیز رسانه های صهیونیستی به تاثیرات مخرب عملیات طوفان الاقصی و جنگ علیه غزه بر گردشگری رژیم اشغالگر اذعان و اعلام کردند که در ماه اول بعد از این عملیات، ۸۹ هزار نفر از سرزمین های اشغالی دیدن کردند. در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، شمار گردشگران ۳۶۹ هزار نفر بود.

جنگ غزه تاثیرات بدی بر گردشگری رژیم اشغالگر گذاشته به طوری که در اکتبر ۲۰۲۳، این رژیم شاهد کاهش ۷۶ درصدی ورود گردشگردان و لغو بیشتر پروازها به تل آویو بود.

طبق گزارش مرکز گردشگری رژیم صهیونیستی، طی ماه اکتبر، ۸۹ هزار و ۷۰۰ گردشگر از سرزمین های اشغالی دیدن کردند که بیشتر آنها قبل از هفتم اکتبر یعنی پیش از شروع عملیات طوفان الاقصی وارد اراضی اشغالی شده بودند و این در حالی است که ۳۶۹ هزار نفر در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به این مناطق آمده بودند.

تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر به نوار غزه، خسارت های سنگینی را به اقتصاد این رژیم وارد کرده است، به طوری که براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، این جنگ و آثار و پیامدهای آن ۲۰۰ میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی)، معادل ۵۱ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست ها خواهد گذاشت.

نظر شما