شناسهٔ خبر: 67819092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فرمانده ارتش انگلیس:

باید برای جنگ با ایران آماده باشیم!

فرمانده جدید ارتش بریتانیا در مورد آمادگی سه ساله برای مقابله با سه کشور ایران، روسیه و چین صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، اسکای‌نیوز نوشت: «ژنرال سِر رولی واکر» هشدار داده است که ارتش بریتانیا باید ظرف سه سال برای جنگ علیه «محور شورش» یعنی روسیه، چین، ایران و کره شمالی آماده باشد.

واکر ضمن تاکید بر اینکه درگیری ممکن است حتماً رخ ندهد پیش بینی کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از بعد از تهاجم به اوکراین بسیار بسیار خطرناک شده و خواهان تلافی علیه کشورهایی مانند بریتانیا انست که از نیروهای مسلح اوکراین حمایت می کنند.

او در یک نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس سالانه ارتش گفت: «نکته اینجاست که وقتی فکر می‌کنید آنها [روس‌ها] سرنگون شده‌اند، با خروش برمی‌گردند تا انتقام خود را بگیرند».

ژنرال واکر همچنین درباره احتمال حمله چین به تایوان، تمایل ایران برای تولید سلاح هسته ای و تهدید کره شمالی هشدار داد. او مدعی شد این کشورها در حال ایجاد رابطه بین یکدیگر – به اشتراک گذاری تسلیحات و فناوری – هستند و چگونه این کشورها می توانند تا سال ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ همگرا شوند.

فرمانده ارتش بریتانیا گفت: ارتش نیاز فوری برای بازسازی توانایی خود برای بازدارندگی از جنگ های آینده با قدرت جنگی معتبر دارد. اگر ارتش به جای انطباق با فناوری‌های جدید که میدان نبرد را متحول می‌کند، به ایده‌های قدیمی درباره جنگ پایبند بماند، ضرر خواهد کرد.

او گفت: «من می‌گویم که ما در مسیری اجتناب‌ناپذیر به سوی جنگ نیستیم، اما آنچه که داریم، یک فوریت مطلق برای بازگرداندن قدرت سخت معتبر به منظور تضمین بازدارندگی است.»

نخست وزیر «کر استارمر» متعهد شده است که هزینه های دفاعی را از کمی بیش از ۲ درصد فعلی به ۲.۵ درصد از درآمد ملی برساند.

نظر شما