شناسهٔ خبر: 67818736 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی های پرچمدار جدید نوبیا به لطف هوش مصنوعی، کابوس اپل و سامسونگ می‌شوند

gsmarena

صاحب‌خبر -

دو گوشی پرچمدار جدید نوبیا Z60 Ultra Leading Version و Z60s Pro با مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت‌های هوش مصنوعی برجسته خود حریف می‌طلبند.

مطابق انتظار نوبیا شب گذشته از نسخه گلوبال نسل جدید گوشی های پرچمدار خود، Z60 Ultra Leading Version و Z60s Pro رونمایی کرد. این گوشی‌ها به ادعای نوبیا از بروزترین و برترین فناوری‌های هوش مصنوعی حال حاضر دنیا بهره برده و قادرند با برترین پرچمداران حال حاضر اپل و سامسونگ رقابت کنند. نسخه اولترا Leading Version از مدل اورکلاک شده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام بهره خواهد برد؛ درحالیکه در مدل Z60S Pro شاهد تعبیه حسگر بزرگتر دوربین و قابلیت‌های پیشرفته عکسبرداری به کمک هوش مصنوعی هستیم.

مشخصات فنی گوشی های پرچمدار جدید نوبیا Z60 Ultra Leading Version و Z60s Pro

هر دو گوشی جدید نوبیا از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته نوبیا بهره خواهند برد. با این وجود برخی تفاوت‌های جزیی این دو را از یکدیگر متمایز خواهد ساخت.

نوبیا زد 60 اولترا نسخه پیشرو (Leading Version)

مهم‌ترین تفاوت نسخه Leading Version نوبیا زد 60 اولترا با مدل پیشین استفاده از نمونه‌ای اوورکلاک شده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام است. سرعت کلاک هسته اصلی Cortex-X4 این تراشه اکنون به 3.4 گیگاهرتز رسیده؛ درحالیکه سرعت واحد پردازش گرافیکی آن نیز یک گیگاهرتز است.

گوشی Nubia Z60 Ultra Leading Version گوشی Nubia Z60 Ultra Leading Version

نوبیا مدعی شده که این تراشه قدرتمندتر باعث خواهد شد که نسخه Leading Version زد 60 اولترا بتواند در اجرای فرامین هوش مصنوعی سریع‌تر از رقبا عمل کرده و مدل‌های AI تا سقف 10 میلیارد پارامتر را روی خود دستگاه پردازش نماید.

اندازه صفحه نمایش این گوشی 6.8 اینچ بوده و از پانل‌های امولد با رزولوشن تمام اچ دی و نرخ نوسازی 120 فریم بر ثانیه بهره می‌برد. از سوی دیگر، حسگر اثر انگشت در زیر این صفحه نمایش واقع شده و در قسمت بالای آن هم دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی قرار گرفته که با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی تصاویری شفاف‌تر به ثبت می‌رساند.

سیستم جدید هوش مصنوعی NeoVision AI Photography System 2.0 مسئول بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و هوش مصنوعی تصاویر است؛ ضمن آن‌که پیشرفت‌های سخت افزاری دوربین در نسخه Leading Version نیز در بهبود خیره‌کننده کیفیت تصاویر آن بی‌تاثیر نیستند. بد نیست بدانید که دوربین اصلی 35 میلیمتری به کار رفته در این گوشی به حسگر جدید IMX906 مجهز شده؛ درحالیکه دوربین فوق عریض 18 میلیمتری از حسگری با رزولوشن 50 مگاپیکسل و دیافراگم بزرگتر بهره برده و دوربین 64 مگاپیکسلی پریسکوپ نیز به قابلیت‌های جدید عکسبرداری تله فوتو از طریق هوش مصنوعی مجهز خواهد شد.

گوشی پرچمدار جدید نوبیا همچنین از سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری MyOS 14 بهره خواهد برد و به یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با توانایی شارژ سریع 80 واتی مجهز خواهد بود. این گوشی همچنین در دو رنگ مشکی و خاکستری به بازار عرضه شده و حداقل قیمت 650 دلاری خواهد داشت. قیمت سایر مدل‌های این گوشی نیز به‌صورت زیر خواهد بود:

  • 8 گیگ رم/256 گیگ حافظه داخلی: 650 دلار
  • 12 گیگ رم/256 گیگ حافظه داخلی: 700 دلار
  • 16 گیگ رم/512 گیگ حافظه داخلی: 780 دلار
  • 16 گیگ رم/یک ترابایت حافظه داخلی: 880 دلار

نوبیا زد 60 اس پرو

نوبیا Z60S پرو نیز نسل جدید مدل Z50S پرو است که در بسیاری پارامترهای کلیدی با آن مشترک بوده و صرفا از حسگری بزرگتر در دوربین بهره می‌برد. از سوی دیگر نوبیا همچنین قابلیت‌های جدید عکسبرداری و ویرایشی هوش مصنوعی مثل پاک‌کن جادویی (Magic Eraser) و فرمت سینمایی فوق عریض 65:24 را هم به این گوشی افزوده تا قابلیت‌های عکسبرداری و فیلمبرداری برجسته‌ای برای آن رقم بزند.

گوشی پرچمدار جدید نوبیا گوشی پرچمدار جدید نوبیا

به این ترتیب دوربین تله فوتو و فوق عریض این گوشی همچنان 8 و 50 مگاپیکسلی باقی خواهند ماند؛ ضمن آن‌که صفحه نمایش نیز اندازه‌ای 6.8 اینچی داشته و از پانل امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتز بهره خواهد برد. این گوشی پرچمدار همچنین به تراشه نسل قبلی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز بوده و حداکثر 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، ظرفیت باتری این گوشی 5100 میلی آمپر ساعت بوده و شارژ سریع آن با توان 80 وات انجام خواهد شد.

گوشی Nubia Z60S Pro در رنگ‌های مشکی، سبز و سفید معرفی شده و شروع قیمت آن از 570 دلار خواهد بود. همچنین سایر نسخه‌های این گوشی نیز به صورت زیر قیمت‌گذاری خواهند شد:

  • 16 گیگ رم/512 گیگ حافظه داخلی: 670 دلار
  • 16 گیگ رم/یک ترابایت حافظه داخلی: 770 دلار
در گجت نیوز بخوانید:
نوبیا از دو گوشی رد مجیک 9S Pro و رد مجیک 9 اس پرو پلاس برای عاشقان گیمینگ رونمایی کرد نوبیا Flip 5G ، ارزان قیمت ترین گوشی تاشو جهان معرفی شد نوبیا پد 3D، اولین تبلت سه بعدی بدون نیاز به عینک در جهان معرفی شد

 

برچسب‌ها:

نظر شما