شناسهٔ خبر: 67818636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آی‌فیلم عربی زبان فارسی آموزش می‌دهد

فرزانه سبزعلی

روابط عمومی آی‌فیلم اعلام کرد، «بنا به درخواست‌ بینندگان، کانال آی فیلم عربی، تدریس زبان فارسی را برای مخاطبان خود آغار کرده است.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در متن خبر روابط عمومی آمده است: «این کانال که از بدو راه‌اندازی پخش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی به زبان عربی در تمام طول ساعات شبانه‌روز و با مخاطب جهانی را هدف اصلی خود قرار داده بود، توانست به رسالت خود در شناساندن فرهنگ و زبان ایرانی به مخاطب عرب موفق عمل کند. در این راستا این کانال و طی درخواست‌های بیشمار بینندگان خود، ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «آموزش زبان فارسی» را آغاز کرده است.»

این برنامه توسط فاطمه سجادی و به صورت زنده در روزهای جمعه و شنبه رأس ساعت ۱۶ و ۳۰ از صفحه اینستاگرام کانال آی فیلم عربی برای مخاطب عرب زبان ارائه می‌شود.

این کانال همچنین خلاصه جلسات آموزش زبان فارسی را در تمام صفحات اجتماعی خود برای دنبال‌کنندگان به اشتراک می‌گذارد.

در ادامه مطلب ارسالی به ایسنا آورده شده است: «سریال‌هایی که از کانال آی فیلم عربی پخش می‌شود به این دلیل که تأثیر خوبی در کمرنگ کردن اثرات مخرب اخلاقی سریال‌های ماهواره‌ای دارد، توانسته مخاطبانی از کشورهای عرب‌زبان به دست بیاورد و استقبال خوب این مخاطبان از کانال، پتانسیل بالایی جهت اثرگذاری برای آن فراهم کرده است.

مخاطبان عرب این کانال را معمولا بینندگانی از کشورهای بحرین، عراق، مصر، فلسطین، امارات، مراکش، کویت، الجزایر، عربستان و... تشکیل می‌دهند و این کانال طی سال‌هایی که از افتتاح آن می‌گذرد، توانسته است تأثیر فرهنگی بسزایی بر جای بگذارد و این موضوع حاکی از آن است که می‌توان با هدایت درست منابع فرهنگی به نتایج بهتری در حوزه تأثیرگذاری فرهنگی و زبانی در سطح منطقه رسید.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما