شناسهٔ خبر: 67818220 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وام فرزندآوری | ثبت نام وام فرزندآوری

ثبت نام وام فرزندآوری جدید با مبلغ و شرایط فوق العاده آغاز شد | متقاضیان وام فرزندآوری از دریافت این سورپرایز دولت جا نمانند

شرایط ثبت نام وام فرزندآوری جدید را در سایت فردا نیوز بخوانید.

صاحب‌خبر -

 با توجه به درخواست های مکرر شما مخاطبان اندیشه معاصر مبنی بر تشریح بی دردسرترین نحوه دریافت وام فرزندآوری/ پیگیری وام فرزندآوری با کد رهگیری + سایت ثبت نام فرزند آوری ve.cbi.ir در این گزارش برآن شدیم تا نحوه دریافت وام فرزندآری ۱۴۰۳ را برایتان شرح دهیم.

وام فرزندآوری این روزها متقاضیان پر و پا قرصی دارد که بدون شک از همه شرایط دریافت تا پیگیری وام فرزندآوری اطلاعات چندانی ندارند و باید قبل از اقدام به ثبت نام برای وام فرزندآوری این مطلب از اندیشه معاصر را تا انتها بخوانند. پیشتر هم بیان کرده بودیم که وام فرزندآوری، جزو تسهیلات قرض‌الحسنه شبکه بانکی کشور دسته‌بندی می‌شود، یعنی سودی ندارد و بازپرداخت اقساط فقط شامل کارمزد چهار درصدی می‌شود که  این مورد را در ادامه گزارش مفصل بررسی می‌کنیم و نحوه پیگیری وام فرزند آوری را آموزش خواهیم داد تا از طریق سایت ثبت نام فرزندآوری بتوانید برای دریافت وام اقدام کنید البته باید بدانید که وام فرزندآوری ۱۴۰۳ آخرین مراحل اداری را طی می‌کند و احتمالا طبق اعدادوارقام اعلامی در لایحه بودجه ۱۰ تا ۵۰ میلیون بیشتر از پارسال به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

۱- براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲٫۵ نباشد.

۲- فرزند باید متولد اول فروردین ماه ۱۴۰۰ به بعد باشد و حداکثر دو سال از تولد او گذشته باشد تا وام فرزندآوری به او تعلق بگیرد.

۳- هرچند تا پنج فرزند از هر خانواده می‌تواند وام فرزندآوری دریافت کند اما این تسهیلات به هر فرزند فقط یک بار تعلق می‌گیرد.

۴- حتی اگر در زمان بازپرداخت وام فرزندآوری، متقاضی صاحب فرزند دیگری شود این تسهیلات، به فرزند جدید هم اعطا می‌شود.

برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست؛ اگر این کارت را نداشته باشید هم می‌توانید وام فرزندآوری بگیرید.

علاوه بر این شرایط کلی، وام فرزندآوری شرایط بانکی مشخصی هم دارد:

برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به سپرده‌گذاری نزد بانک ندارید

یک ضامن معتبر و ارائه سفته برای دریافت این وام الزامی است

کارمزد این وام سالانه چهار درصد است

از ۶ ماه بعد از دریافت مبلغ وام بازپرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود

مدت بازپرداخت وام فرزندآوری

این که تا چه زمانی مهلت داشته باشید که بازپرداخت تسهیلات خود را انجام داده و وامتان را تسویه کنید بستگی به مبلغ وامی که دریافت کرده‌اید، دارد. اگر بعد از تولد فرزند اول وام گرفته‌اید، یعنی ۴۰ میلیون تومان وام گرفته‌اید باید در مدت ۳۶ ماه (سه سال) بازپرداخت وامتان را انجام دهید.

اگر مبلغ وام شما ۸۰ میلیون تومان (برای فرزند دوم) بوده، لازم است ظرف مدت ۴۸ ماه (چهار سال) وام را تسویه کنید. اگر وام ۱۲۰ میلیون تومانی گرفته‌اید، ۶۰ ماه (پنج سال) پس از دریافت وام باید بازپرداخت را انجام دهید. چنانچه وامی که گرفته‌اید برای تولد فرزند چهارم بوده و به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بوده ۷۲ ماه برای تسویه آن وقت دارید و اگر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته‌اید تا ۸۴ ماه (هفت سال) فرصت دارید که قسط‌ها را بپردازید و وام را تسویه کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزندآوری

برای اینکه بتوانید وام فرزندآوری دریافت کنید دو دسته مدرک را باید ارائه کنید. دسته اول، مدارکی است که در زمان ثبت نام برای این وام باید در سامانه مربوط به ثبت نام وام فرزندآوری بارگذاری کنید. دسته دوم نیز مدارکی است که باید به بانک ارائه کنید تا این تسهیلات به شما اعطا شود.

در زمان ثبت نام آنلاین وام فرزندآوری به ارائه این مدارک نیاز دارید:

اطلاعات شناسنامه والدین

اطلاعات کارت ملی والدین

اطلاعات شناسنامه نوزاد

آدرس پستی محل سکونت

کد پستی محل سکونت

نظر شما