شناسهٔ خبر: 67838822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

وام فرزندآوری | ثبت نام وام فرزندآوری

وام فرزندآوری 200 میلیونی دولت برای پدر و مادرها | بر اساس تعداد فرزندان وام خود دریافت کنید

در این خبر به بررسی آخرین خبر از افزایش وام فرزندآوری ۱۴۰۳ میپردازیم.

صاحب‌خبر -

وام فرزندآوری یکی از اقدامات مالی است که برای کمک به زوج‌ها در تأمین هزینه‌های مربوط به بچه‌داری ارائه می‌شود.این نوع وام معمولاً به منظور پوشش هزینه‌های مربوط به بارداری، زایمان، پرورش و تحصیل فرزندان اختصاص داده می‌شود.شرایط وام فرزندآوری شامل نرخ سود، مدت بازپرداخت و شرایط دیگر است که بسته به بانک یا مؤسسه‌ی اعطای کننده وام متفاوت است.این وام می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا برنامه‌ریزی مالی مناسبی برای آینده فرزندان خود داشته باشند و برای آن‌ها امکانات بهتری فراهم کنند.

وام فرزندآوری ۴۰ میلیون تومان شد

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری برای فرزند اول ۴۰ میلیون، فرزند دوم ۸۰ میلیون، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون و فرزند پنجم و بیشتر ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

این تسهیلات برای فرزندانی است که از اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، از طریق سایت تسهیلات فرزند، بخش ثبت نام جدید انجام می شود. از شرایط دریافت این وام، می توان به عدم نیاز به سپرده بانکی و از مدارک لازم نیز، به شناسنامه و کارت ملی والدین و فرزند، اشاره کرد. مبلغ این وام، به ترتیب برای فرزندان اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم یا بیشتر، ۴۰، ۸۰، ۱۲۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومان است.

برای تشکیل خانواده، یکی از اصلی ترین ارکان، داشتن شرایط اقتصادی مناسب، برای فراهم نمودن مایحتاج، در طول دوران زندگی مشترک می باشد. در سال های اخیر، متاسفانه نرخ فرزند آوری، با توجه به تورم و ناتوانی مالی خانواده ها، در تامین هزینه های فرزند، بسیار پایین آمده است.

دولت، جهت جلوگیری از کاهش نرخ فرزند آوری، طرحی را برای کمک به خانواده هایی که دارای فرزند می شوند، جهت ارائه تسهیلات، در نظر گرفته است که از اهداف اجرای این طرح، تشویق به ازدواج و فرزند آوری می باشد. به این ترتیب، افراد دارای شرایط، با توجه به شرایط اعلام شده از سوی دولت، می توانند از وام نوزادان ۱۴۰۳، بهره مند شوند. بنابراین، سوال مهمی که در این رابطه مطرح می شود، این است که وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیره؟

باتوجه به اهمیت دریافت وام نوزادان، برای خانواده هایی که توان مالی برای نگهداری از فرزند را ندارند، در اندیشه معاصر، در رابطه با شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم، مبلغ وام تولد نوزاد، سایت ثبت نام این وام، نحوه ثبت نام تسهیلات فرزند آوری، ویرایش ثبت نام و همچنین، نحوه پیگیری آن، مطالبی آورده شده است.

نظر شما