شناسهٔ خبر: 67817880 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر هیأت جذب نخبگان:

اعتبار جذب ۷۵۰ نخبه در دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت تامین شده است

تهران- ایرنا- دبیر هیأت جذب نخبگان گفت: با پیگیری رئیس بنیاد ملی نخبگان از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به ترتیب تخصیص ردیف جذب ۵۰۰ و ۲۵۰ نخبه در دانشگاه‌ها و موسسات علمی این دو وزارتخانه به عنوان هیات علمی تامین اعتبار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سعید سهراب‌پور گفت: در انجام فرایند جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، همکاری سه دستگاه وزارت علوم یا وزارت بهداشت، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه منجر به صدور احکام استخدامی اعضای هیات علمی می شود که عموماً فرآیندی زمان‌بر است و تا حصول نتیجه معمولاً ماه‌ها به طول می انجامد.

وی افزود: در راستای تسهیل و تسریع فرایند جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در دانشگاه ها به عنوان عضو هیأت علمی، دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان به‌منظور رفع یکی از اصلی‌ترین موانع جذب، با همکاری دو سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، نسبت به تامین ردیف‌های استخدامی مورد نیاز جهت جذب دانش آموختگان برتر مازاد بر ردیف‌های اعطایی به وزارتین، اقدام کرد.

دبیر هیات جذب نخبگان خاطرنشان کرد:از سال ۱۳۹۵ تاکنون دبیرخانه جذب بنیاد ملی نخبگان با همکاری این دو سازمان اقدامات، منجر به جذب و تخصیص ۵۵۹ ردیف استخدامی به حائزین شرایط استخدام به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه ها شد.

وی بیان کرد: با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اهمیت رفع موانع جذب نخبگان و استعدادهای برتر و تسریع فرایند مربوطه، تیر ۱۴۰۲ مصوبه آیین‌نامه نحوه جذب دانش‌آموختگان برتر برگزیده بنیاد ملی نخبگان به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و در آن چگونگی شناسایی و فرایند افراد حائز شرایط همچنین تکالیف دانشگاه ها و سازمان ها در قبال ایشان تشریح شد.

اعتبار جذب ۷۵۰ نخبه در دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت تامین شده است

دبیر هیات جذب نخبگان همچنین گفت: در مصوبه مذکور، دو سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مکلف به تامین ردیف های مورد نیاز جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها شده اند.

سهراب‌پور افزود: در این راستا و به منظور تأمین ردیف‌های استخدامی برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان و با توجه به پیش بینی های انجام شده و برای تسریع صدور احکام نخبگان پس از طی فرایند جذب معرفی شدگان بنیاد در دانشگاه ها، با هماهنگی وزرای علوم و بهداشت، نامه ای مشترک از طرف رئیس بنیاد ملی نخبگان و وزرای محترم علوم و بهداشت به ریاست دو سازمان مذکور برای تخصیص به ترتیب تعداد ۵۰۰ و ۲۵۰ مجوز تامین اعتبار شده شناور برای دو وزارت علوم و بهداشت تهیه شده است.

دبیر هیأت جذب نخبگان اظهار امیدواری کرد با همراهی سازمان های مذکور و تسریع در تامین و تخصیص ردیف های ویژه نخبگان و استعدادهای برتر، پس از بررسی و در صورت تایید پرونده برگزیدگان بنیاد توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه ها حکم پیمانی یک ساله آنها مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شود تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عنوان عضو هیأت علمی شروع به کار کنند.

نظر شما